Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Heel erg handig, als je even precies laat weten wat je wilt (wat voor omheining, wat voor bodem, ...) kan ik wel provisoir melden wat je kwijt kan zijn.
.
.
. (tussen de 22- 25.000 €)
.
, dus dat kon ik hem idd goed vertellen
.
.Needje schreef:... Daar stort je schoon puin op. Daarover heen een laag grof maaszand, en daar overheen een laag sportveldenzand, gemengd met bv snippers. Dan heb je een perfecte bak, die in principe altijd droog is.
!!
. Het vlies komt in banen. Zorg ervoor dat die aan elkaar genaaid of gekleefd komen, want anders "werken" je paarden de vlies omhoog, wat hetzelfde effect geeft als zonder vlies de bak aanleggen
.
), ben je voor ong. 6 -7000 klaar en heb je een super bak
! Memuska schreef:Mijn vriendje legt rijbakken aan. Heel erg handig, als je even laat weten wat je wilt.... kan ik provisior melden wat je kwijt kan zijn.
)
Sterre schreef:
Doe het in godsnaam niet zo als Needje zegt (puin en daarbovenop het zand), want je paarden "werken" binnen de kortst mogelijke tijd het puin/split omhoog en dan kan je de hele bak afgraven en opnieuw beginnen!!
Needje schreef:Bij van Doorn zeiden ze dat t echt geen probleem was.
Het omhoog komen van puin gebeurd alleen als de toplaag te dun wordt. (wat bij ons dus t geval is) En hij is tegen matten, omdat die dicht kunnen slippen. Puin is de beste afwatering zei ie.
.
. Er moet wel degelijk puin/split onder, om een drainage te krijgen!
!Ylana schreef:Memuska schreef:Mijn vriendje legt rijbakken aan. Heel erg handig, als je even laat weten wat je wilt.... kan ik provisior melden wat je kwijt kan zijn.
Ik wil een rijbak van 20x 40/60 met gewoon een omheining met een hek. (Nu moet ik even overleggen met mijn schoonvader of hij een houten omheining wil of een van "lint". Voor een houten omheining heb ik namelijk geen vergunning.)
Niets speciaals, omdat ik er toch alleen maar recratief in rij.
Maar de bak moet 365 dagen per jaar gewoon goed te berijden zijn.
Dat is het belangrijkste.
Wat voor een ondergrond we precies hebben.... al sla je me dood.
Ik wil de rijbak hebben waar nu weiland ligt. Ik weet wel dat wanneer het geregend hebt, ik geen enkele plas heb daar.