help.... DAZEN!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caroline27

help.... DAZEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:28

Ik ben een maand geleden verhuist naar retie, de kempen. Hier hebben mijn paarden verschrikkelijk veel last van de dazen.
We laten ze alleen 's avonds buiten want anders worden de arme beestjes aangevallen. Het grootste probleem is dat ik dus niet kan rijden met mijn paarden, we hebben geen verlichting buiten of eigen vervoer dus heb ik een groot probleem. We gebruiken wel flyban,... maar dat helpt niet veel. Wie kan me helpen?!

Alvast bedankt.

snoetie

Re: help.... DAZEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:32

misschien een vliegendeken aanschaffen?

mijn verzorgpony heeft der ook best veel last van [ik trouwens ook] en doe een vliegendeken op..

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:45

met een fly-over ben je er meteen vanaf. hij is redelijk duur maar werkt echt perfect. ik gebruik niet eens meer iets van spray ofzo.
http://www.fly-over.info hier kun je er een bestellen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:07

Idd een vliegendeken opdoen...

Afbeelding

Ik heb dit deken om mee te rijden, kost 29 EUR bij www.horseshop.be en ik ben er wel blij mee, het blijft goed op z'n plaats liggen en het helpt echt.

Sprays enz helpen niet, Atex Daasspray zou goed zijn maar bij mijn paard zitten er ook super veel dazen en daar helpt dat helemaal niet....