kan dit zo zijn met paarden en ponys?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

kan dit zo zijn met paarden en ponys?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 10:05

hallo,

ik bedacht me net
kan het zijn dat sommige paarden of ponys (bijv) dressuur haten of te ongeduldig voor zijn en dat ze dan liever (bijv) springen willen doen?
of is dit nou een erge blonde vraag?

Karin_deB

Re: kan dit zo zijn met paarden en ponys?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:06

jah dit kan, mijn pony is er zo een.
HAAT springen en dresuuur en loopt dat ook voor geen meter, en dan gaan we buitenrijden en dan is het een wereldpaard. Ik merk gewoon het verschil dat hij gelukkiger is als we buitenrijden, dan als we ooit in de bak rijden!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:08

Mijn paard laat duidelijk merken dat ze sommige dingen heel erg leuk vind en andere dingen juist niet! Ze zal in principe altijd wel voor je willen werken en doen wat ze moet doen, maar ze probeert er op alle mogelijke manieren onder vandaan te komen! Schrikkerig zijn en sloom....en als je dan 5 minuten later gaat doen wat ze wel wil of leuk vind: super braaf, stoer en goed voorwaarts! Dus ik denk zeker te weten wel dat paarden voorkeur hebben voor activiteiten!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:25

Natuurlijk hebben ze voorkeuren , het ene paard geniet het meest van een buitenritje aan een lang teugeltje en vind in die saaie bak werken maar niks , en het andere paard vind buitenrijden maar suf en vindt veel meer uitdaging in een stevige dressuur- of springtraining.

Maar grotendees ligt dit toch ook aan de ruiter hoor.

Je kan dressuur leuk maken , je kan buitenrijden leuk maken...
als jij als ruiter buitenrijden veel leuker vindt en daarbij veel leukere dingen met je paard doet , in de bak maar wat saaie rondjes draait....tsja dan vind een paard daar niks aan natuurlijk , in de bak.

Hou je hem in de bak ook lekker bezig , doe je daar ook leuke dingen en maak je er een spelletje van waarbij hij brave dingen kan doen , heb je er zelf ook lol in , dan is dat een heel ander verhaal

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 10:33

nou maar ik bedoel eigenlijk.. mijn verzorgpony chantal vind ik zelf is veel te ongeduldig voor dressuur ze stresstdan veel te veel en als we gaan springen vind ze het helemaal geweldig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:41

Dat is dan aan de ruiter om daaraan te werken : paardje moet geduld leren krijgen.

Die van mij heeft dat ook : wil altijd veels te veel rennen enzo , ze moet gewoon leren dat dat niet nodig is , dat rustig lopen en luosteren naar wat je vraagt , ook leuk kan zijn.

Als dat met dressuren niet kan , gaat ze ook als een kanonskogel over die hindernissen waarschijnlijk

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:59

Ja, tuurlijk hebben paarden voorkeuren.

Ben het verder met pmarena eens

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:12

@ pmarena : zal ik dan hetzelfde karakter paard als jou hebben