Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

piggeljay schreef:xox ik weet dat je in duitsland woont en hoop dat wespel ook in duitsland woont![]()
met het voer zit je aardig in de richting maar dan heb je wel een hele goedkope brok, voor stro moet je toch echt € 2,- per baal rekenen en hooi € 2,50,- per baal en in het voorjaar loop de prijs van stro op naar € 2,50- per baal en hooi €3,00 per baal omdat er dan een te kort aan deze produkten kan ontstaan.
wormen spuiten kosten gem. € 8,00 maar je hebt ze ook voor € 20,-
dan krijg je nog het onderhoud van je land je zal regelmatig toch het draad moeten reparen of schrikdraad geleiders moeten vervangen.
je mest die je op het land moet brengen in het voorjaar en je gras dat je moet bijhouden want paarden eten niet alles op.
je moet zorgen voor een goede afrastering water en stroom
dus even een lijst je maken wat je allemaal nodig hebt en wat niet ( misschien heb je het land met stroom voorziening en water dan hoef je,je daar geen zorgen over te maken, maar wel even een kosten plaatje maken en dat plaatje zo negatief als mogelijk in vullen, want je komt altijd voor extra uitgaven te staan dus als je dat niet hoeft uit te geven hou je nog wat over voor het geval er wel een extra uitgave om de hoek komt kijken
Wespel78 schreef:Wij hebben de mogelijkheidom voor onze KWPN merrie een stal met weide te huren.De wei is 1700 vierkante meter en in de zomer gaat ze dan de hele dag en eventueel nacht op de wei. De merrie word recreatief bereden. Het weitje staat ons wel aan alleen heb ik dus wat voedervraagjes.
-Wat kost een goed brok ongeveer per maand?
-Wat heb ik aan kosten voor stro en hooi?
-Wat ben ik nog meer voor kosten kwijt denken jullie?
Thankx!
ikke schreef:Een paard, in d'r uppie op 1700meter? Hoelang wil jij dit paard houden???
Als dit alles is wat je hebt, dan grenst dit aan dierenmishandeling! 1700m2 is twee keer een gewone rijbak!! Daar ga je toch geen paard op houden 365 dagen per jaar, zeker niet alleen.
Daar staat binnen twee weken geen spriet gras meer op, met alle risico's op zandkoliek van dien. Dan zul je dus volledig op hooi over moeten. Dat kost je dus een baal per dag, is 365 balen voor een jaar. Die zul je ergens moeten opslaan. Als je steeds kleine hoeveelheden haalt bij de fouragehandelaar, dan kost het je een vermogen, denk aan 4 - 6 euro per baal!
ikke schreef:
Een paard, in d'r uppie op 1700meter? Hoelang wil jij dit paard houden???
Als dit alles is wat je hebt, dan grenst dit aan dierenmishandeling! 1700m2 is twee keer een gewone rijbak!! Daar ga je toch geen paard op houden 365 dagen per jaar, zeker niet alleen.
Daar staat binnen twee weken geen spriet gras meer op, met alle risico's op zandkoliek van dien. Dan zul je dus volledig op hooi over moeten. Dat kost je dus een baal per dag, is 365 balen voor een jaar. Die zul je ergens moeten opslaan. Als je steeds kleine hoeveelheden haalt bij de fouragehandelaar, dan kost het je een vermogen, denk aan 4 - 6 euro per baal!