Nieuwprijs JC-zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Nieuwprijs JC-zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 07:48

Gisteravond werd ik verrast door mijn moeder, ik mag van haar een "nieuw" zadel kopen voor onze driejarige *o/* . Uiteraard tot een bepaald budget vandaar "nieuw" tussen aanhalingstekens een nieuw A-merk zit er niet, maar meer dan genoeg om tweedehands A-merk of een nieuw B-merk te kopen .

Momenteel heb ik al 6 jaar een JC-dressuurzadel waar ik zo'n beetje in vastgegroeid ben omdat ik hem zo lekker vind zitten. Deze was voor mijn 15-jarige maar doordat zij langdurig geblesseerd is, heb ik hem op mijn 3-jarige gepast en daar ligt het ook goed op. Aangezien dit zadel ondertussen een jaar of 12/13 oud is, wil ik ook kijken of een jongere versie geschikt is voor mijn paard.

Wie weet wat de nieuwprijzen van JC-zadels zijn en of dit zadel mee kan groeien met een paard? Onze merrie is nu een maand of twee onder het zadel en zal dus nog wel veranderen/uitgroeien.

Divine

Re: Nieuwprijs JC-zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:51

Hoi,

Ik heb onlangs een tweedehands JC-zadel gekocht, en me toen georienteerd wat zo'n nieuw zadel kostte. Ik kon het niet op een Nederlandse site vinden (Nederlanders vertikken het vaak om prijzen te noemen), maar via google.nl kwam ik op een Duitse site, waar wel prijzen bij stonden. Nu had ik het idee dat ze in Duitsland iets duurder waren, maar dan heb je in ieder geval een idee. Even kijken of ik het nog kan terugvinden............................ *zoekt naarstig op google.nl*........................ Oke, ik heb er 1 gevonden, waar alvast prijzen bijstaan: www.topp-sattel.de
Links op de site "sattel" aanklikken, dan krijg je een overzicht van merken, vanzelfsprekend "Canaves" aanklikken, en je kan kiezen tussen vz, dr, spr, of speciale zadels. Ik vind de prijzen vrij hoog, voor een veelzijdigheid Saphir betaal je daar meer dan 900 euro, volgens mij liggen de prijzen in Nederland iets lager.....
Ah, ik heb er nog 1, uit Oostenrijk: www.sattlereikoch.at. Hier kosten ze iets meer, in vergelijking met Duitsland.

Gewoon even rondkijken op google, met de woorden "Jorge Canaves" in combinatie met "sattel" kom je een heel eind in Duitsland

Misschien kun je ook bij een plaatselijke ruitersportzaak vragen wat ze kosten, zij kunnen ze altijd bestellen en kunnen je ook zo een prijs vertellen.

Je hebt wel kans dat als je paard een jaar onder het zadel is veel meer spiervolume heeft opgebouwd, en dat een zadel wat eerst wel goed lag, nu niet meer goed ligt. Kun je niet met je dressuurzadel dat nu wel goed ligt je paard aanrijden, en vervolgens over een jaar een goed passend zadel kopen? Dat lijkt me handiger, want straks koop je nu een nieuw zadel, en is het over een jaar te krap..... dat is toch zonde geld. Of een goede tweedehands.......

Succes er mee!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:57

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:23

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 12:19

Super! Bedankt . Scheelt trouwens 200,- euro met een JC Saphir hier en eentje in duitsland .

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:23

De JC Potro kost hier 820€ kaal. (Hier is in België en ik krijg hem met 10% korting..) Heb er ook eentje voor mn drie jarige

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 12:58

Divine schreef:
Je hebt wel kans dat als je paard een jaar onder het zadel is veel meer spiervolume heeft opgebouwd, en dat een zadel wat eerst wel goed lag, nu niet meer goed ligt. Kun je niet met je dressuurzadel dat nu wel goed ligt je paard aanrijden, en vervolgens over een jaar een goed passend zadel kopen? Dat lijkt me handiger, want straks koop je nu een nieuw zadel, en is het over een jaar te krap..... dat is toch zonde geld. Of een goede tweedehands.......

Het paard is al aangereden (nu ruim 2 maand onder het zadel) en ik laat me goed adviseren voor ik defenitief iets koop want ze zal de komende paar jaar nog wel van vorm veranderen. We willen haar volgend jaar ook laten dekken dus haar lichaam blijft veranderen. Een vriendin van me heeft ook eens een nieuw zadel gekocht voor haar jonge paard, dat is met de tijd idd een paar keer "verspijkerd" maar ze heeft er nog veel plezier van.