Ik zou graag jullie reactie horen. Ik heb niet echt een vraag, maar ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie ofzo.
Ik lease een 4 jarige arabier merrie samen met nog een ander meisje. In het contract staat dat wij verantwoordelijk zijn voor onze eigen medische kosten mocht er iets gebeuren, de stalling en voeding van het paard, de hoefsmid, en het ontwormen. De eigenaresse is verantwoordelijk voor evt. veeartskosten en als er iets met het paard zou gebeuren waardoor het afgemaakt zou moeten worden dan zouden wij verder niet aansprakelijk zijn.
Nou ging alles heel goed en leuk, het is echt een GEWELDIG dier. Heel lief, werkt graag voor je, schrikt nergens van, etc. etc.
Alleen bleek ze vandaag kreupel te zijn. Ik was aan het instappen en ineens zakte ze door haar (voor)knieen. Er zaten sinds donderdag al wondjes op haar knieen die ze daarvoor nog niet had, maar ze heeft wel eens vaker een paar wondjes, en ze leek gewoon normaal te lopen. We denken nu dat ze zich waars. gewoon even verstapte, en dat doordat ik voorover viel en haar knieen misschien enigszins pijn deden of niet optimaal 'werkten' ze viel.
Vervolgens liep ze wel echt kreupel, maar ook niet echt HEEL erg.
Onze instructrice wilde eigenlijk meteen de veearts bellen, maar toen wij de eigenaar belde vond zij dat overbodig. Later begrepen we van haar dat ze van de instructrice niet echt een duidelijk verhaal kreeg en het hele door haar knieen zakken al niet meegekregen had.
Persoonlijk vond ik meteen de veearts bellen ook wat overbodig, maar ze zakte wel echt door haar knieen, wat ook wel enigszins gevaarlijk is voor ons als we op haar rijden. Stel dat het tijdens een galop gebeurt!
(Amerikanen stellen zich ook vaak wel een beetje aan
)Iig. Wat is zo jullie reactie op dit alles?
Ik zal morgen even foto's van haar benen plaatsen.