x

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janna

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 18:50

x
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

esperance

Re: Wie gebruikt er hier hennepstro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 19:01

ik zelf heb geen ervaring met hennepstro... hoe oud is je paard? en doet hij luchtzuigen ofzo?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 19:05

x
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Re: Wie gebruikt er hier hennepstro? [aubiose]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:21

Ik heb jaren aubiose gebruikt (nu staan ze het hele jaar door buiten) maar bij mij aten ze er niet van.
Ik weet wel dat als je paard er van eet dat je ontzettend moet oppassen, koliek en andere dingen als verstoppingen kunnen dan voorkomen.
Verder vind ik het geweldig spul!
Er is iets te koop wat je eroverheen kan vernevelen, ik weet niet meer hoe het heet maar dat schijnt goed te werken tegen het eten van aubiose.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:33

Wij hadden een paard op vlas strooisel dat is vergelijkbaar met aubiose. het ging in het begin heel goed maar later betrapte ik haar op eten ervan. En dat gaat inderdaad uitzetten in de darmen. Ze kunnen er ernstige koliek van krijgen. Die van ons heb ik langzaam maar weer op stro gezet. Bij har was het de verveling. je zou natuurlijk ook wat stro er bij in kunnen gooien. Maar sommige blijven de aubiose eten. Over het algemeen eten ze er niet van. Maar ja, je hebt helaas uitzonderingen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:05

rotspul vind ik het heb op een stal gewerkt waar ze veel paarden op aubiose hadden staan, en als ze er van eten gaat het geheid een keer fout met koliek etc

azijn eroverheen gooien dat helpt, deden wij daar dus ook maar....
en idd plukje stro erbij om op te knabbelen, veel uit de stal(dus rijden, syapmolen en veel in de wei) dat helpt allemaal ook