Fijne stalschoen voor hele dag op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Fijne stalschoen voor hele dag op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 16:19

Ik werk op een dressuurstal van 8 tot 6 ofzo meestal, en ik ben de hele dag bezig met lopen en rijden enzevoort, aan het eind van de dag heb ik hele zere voeten, en soms de blaren op de voeten staan.

Ik heb nu leren jophers van mondoni, en heb ook al stalschoenen van aigle gehad, altijd goede pasvorm, maar zelfde verhaal.

Weten jullie een fijne en betaalbare stalschoen die lang meegaan?
Ik weet dat Ariat goed is, maar dat kan ik never nooit betalen...

gr claudia

Vonnie84

Re: Fijne stalschoen voor hele dag op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:23

Uhm ja ik zweer toch echt bij Ariat. Met die schoenen heb ik denk ik 2 jaar gedaan. En hetzelfde werk als jij. Dus ze gaan super lang mee. En never nooit geen pijnlijke voeten (en dat terwijl ik eigelijk op steunzooltjes behoor te lopen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:26

mountain horse heeft deze schoen:
Afbeelding

Ik gebruik hem al jaren, en vind het een superschoen, ik meen dat de prijs zo rond de 130e ligt, maar als je ff goed zoekt, kan je hem vast wel ergens goedkoper krijgen.
Ik kan hem je echt aanraden, ik werk niet op een stal, maar in het weekend loop ik er ook kilometers op, en geen zere voeten s'avonds!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:28

Ik heb Ariat endurance schoenen. Lopen echt heerlijk en kosten zo'n €99,95 Ben er zelf erg wijs mee

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:32

Ik heb gewoon bergschoenachtige die bij de scapino weg komen.
Zijn van stonecreek en niet duur.
Ik rijd hier altijd mee en loop er de hele dag op en nooit last van blaren wat ik bij andere schoenen wel heb.

Ze zijn bijna het zelfde als die kappa werkschoenen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:33

Ik heb ook die mountain horse van de foto. Ik kan je vertellen dat het een hele verandeming was als ik deze schoenen kon aantrekken na een hele dag staan op van die modieuze schoentjes die wij moesten dragen in de winkel. Hoe veel pijn mijn voeten ook deden, deze schoenen zitten heerlijk. ik heb er trouwens 125 voor betaald

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:34

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:37

ik had van die mountainhorse schoenen,maar deed daar maar 3 maanden mee,ik heb nu gewoon legerkisten,en deze zijn nu na 7 maanden ook al helemaal kapot...

maar ga toch maar weer voor kisten,erg makkelijk is dat ze geheel waterdicht zijn..

marliesje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:41

ik zweer ook bij ariat schoenen. Ik heb dan wel eens waar de goedkoopste uitvoering maar ik vind ze heerlijk!!!!! en je kunt er super snel chaps overaan trekken echt heerlijk. Je krijgt inieder geval waar vooor je geld. Ik heb ze nu een jaar en nog niks versleten behalve de veters maar daar doe ik nooit lang mee.

Groetjes marlies

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:43

Ik loop nu op m'n 2e stel Mountain Horse schoenen (dezelfde als die op de foto) Ik wil echt nooit meer andere schoenen.
Ik loop er de hele dag op, op m'n werk en bij de paarden. Met m'n eerste stel heb ik 2 jaar gedaan en toen waren ze echt af, heb ze alleen nooit ingevet o.i.d.
M'n 2e stel heb ik nu ruim een half jaar en vet ze regelmatig in, ze zien er nog als nieuw uit! (ik heb ze gekocht voor 120 euro, bij Ooteman in Hoogkarspel)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:45

Legerkisten vind ik toch het fijnst. En als je ze af en toe schoonmaakt en invet met ledervet kunnen ze jaren mee

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:54

Ik heb gewone bergschoenen aan, nooit blaren en loop er best veel op

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:57

Ik heb deze: Afbeelding

Van Mountain Horse.

Geweldige schoenen, ik woon er zo wat in. Nooit geen blaren zelfs niet met inlopen. Met mijn vorige paar heb ik zeker 2 jaar gedaan. Met degene die ik nu heb al zeker een half jaar en ze zijn nog heel goed. Ik moet ze alleen binnenkort weer is schoonmaken, na al die modder en regen de afgelopen tijd zijn ze zeer smerig Maar wel goed waterdicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:59

Ik doe al jaren met blackstones
En al ik ze niet meer goed vind, doe ik ze op het werk in de tomatenkas nog aan (daar worden ze zo snel beschadigd en groen)
En dan zijn ze ondertussen een jaartje of 4 oud voordat ze de prullenbak in gaan. (met 1 paar heb ik het zelfs 6 jaar volgehouden )

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:07

Ik heb schoenen van het merk "Malefiz". Ik heb ze in de paardenzaak gekocht voor € 90,00 en ze zitten en rijden heerlijk. Ze hebben veters aan de voorkant en een rits aan de achterkant. Ze zijn tamelijk hoog, maar dat vind ik wel fijn.

Ik heb ze vorig jaar ook aangehad in survival in de Ardennen. Daar waren ze ook ideaal voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:18

Gewoon werkschoenen zoals verkrijgbaar bij de Boerenbond. Heb nu Maddogs, maar die raad ik je af vanwege zijn gewicht en breedte, het kan net in een stijgbeugel. Wel zijn ze jammer genoeg oerstevig... Mag ze dus nog niet vervangen. Lifeline of die blauwe met tunnelsystem (ben merk weer vergeten) zijn wel fijne schoenen, licht van gewicht, en passen makkelijk in je beugels.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:55

Denk ook eens aan je sokken: coolmax of zuiver katoen wil ook wel helpen tegen blaren. Ook kan je eens proberen je voeten met Pedispray in te spuiten. Is tegen zweetvoeten, maar ook al heb je geen zweetvoeten dan helpt het: je voeten blijven nl. droger. Heb zelf altijd heel snel blaren en het werkt best goed. Heb de gewone bergschoenen van de Lidl en heb er zo weinig last van. Merk niet veel verschil met de dure schoenen die ik had.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:58

Ik doe vakantie werk op een springstal en loop ook heel veel (meestal ren ik maar goed) Ik heb Petri schoenen en die zijn echt super fijn. Nooit problemen mee. Kheb nog nooit last gehad van me voeten.

En misschien is het een tip die bruikbaar is, maar als je echt fijne en goede schoenen wil hebben, zul je misschien wat extra geld weg moeten leggen zodat je geen last meer hebt van je voeten.

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:13

Hi,

Ik heb geweldige schoenen: Maddocks! Super goed je betaald er wel meen ik €90,00! Ik loop er een jaar op en zijn ze helemaal versleten! Maar ik doe er echt alles mee!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 20:20

het gaat mij erom dat ze lekker lopen, en niet te lomp zijn.
Van MH heb ik goede dingen gehoord, dus denk dat ik die maar eens ga proberen!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 20:22

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:26

Ik heb onlangs Ariat gekocht (endurance en zomer model) zitten erg fijn maar heb na een lange dag in de benen toch weer erg vermoeide voeten (heb ik met veel schoenen).

Het enige waar ik het lang op uithoud zijn Sanita klompen (rubber zool, leren binnenkant). Kosten geloof ik rond de 75,= euro. Nadeel van deze klompen is dat ik als ik dunne sokken draag erg veel eelt krijg (maar nooit blaren en dat heb ik in andere schoenen ook snel).

Succes met je zoektocht!

edit: Maddogs gaat bij mij met m'n eelt en blaren al helemaal niet.... ik heb nog een bijna ongebruikt paar in de kast staan (mt 38).

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:16

Ik heb stalschoenen van Gri Sport, kostten 80 euro! ze zitten echt super, ben er heel tevreden over, ze lopen goed en rijden goed, zijn waterdicht volgens mij alleen ik spuit meestal per ongeluk langs de bovenkant er in Maar het zijn echt super schoenen