hoeveel vragen om pony in te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

hoeveel vragen om pony in te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 12:59

Morgen krijg ik een pony op stal die zadelmak gemaakt moet worden, teminste.. ik moet hem echt inrijden en doorrijden.
Zijn baasjes zijn hier nog niet aan toe, en willen hem netjes ingereden terug hebben.
Nu vroeg hun vader aan mij hoeveel ik daar voor wilde hebben?
Wat vinden jullie.. ik dacht zelf aan 10euro/half uur dat ik er mee bezig ben.

Geven jullie mij eens een duw in de goede richting!
Groetjes Laurie

RanouK

Re: hoeveel vragen om pony in te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:01

Kijk wat jij te bieden hebt, wat is jou ervaring?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 13:09

RanouK schreef:
Kijk wat jij te bieden hebt, wat is jou ervaring?

Wat ik te bieden heb: ik lever hem gewoon af zoals de baasjes dat willen, stap, draf, galop, nageeflijk.

Mijn ervaring:
-Ik heb 2 jaar bij een particulier gewerkt, eigen fok zadelmak maken, inrijden, en wedstrijdklaar afleveren.
Daarna 1 jaar bij kimmie261 gewerkt, jonge andalusiers (zowel hengst als ruin) ingereden tot de L dressuur.
Mijn eigen 2 paarden ingereden, kwpn loopt M dressuur, haflinger L2 dressuur.

Dit is zo'n beetje mijn ervaring.. verder heb ik veel (jonge) paarden gereden voor particulieren.

Nu ik mijn eigen stal heb ben ik een beetje aan het rondzoeken voor jong "spul". En dit is mijn eerste eigen klant.

Bij de particulier en bij Kimmie261 kreeg ik namelijk een deel van de opbrengst bij verkoop van het paard.
Dus ik heb geen idee wat ik nu moet vragen voor het inrijden voor deze pony.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:28

En hoe lang wil je over het inrijden doen, heb je zelf de nodige accomedatie, of huur je, of ga bij de eigenaar thuis?

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:31

250 euro

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:35

Ik heb mijn paard laten inrijden bij een trainingsstal, hun vroegen ook 10 euro per uur. Zij er intottaal 15 keer mee bezig geweest.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 13:36

De pony komt naar mij toe, ik rij hem dus bij mij in.
Het stalgeld betalen ze los van het inrijden.
hoe lang ik over het inrijden wil doen ga ik absoluut niet van te voren zeggen, eerst maar eens kijken of de pony leergierig is, geen zadel/singeldwang heeft e.d.
Morgen komt de pony..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:46

10 euro per uur klinkt niet verkeerd.
Vraag eens wat in de rondte in de buurt. Het schiet natuurlijk niet op als jij 5 euro meer vraagt per uur dan de buurman. Dan heb je geen klanten.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 13:55

Sjonniej schreef:
10 euro per uur klinkt niet verkeerd.
Vraag eens wat in de rondte in de buurt. Het schiet natuurlijk niet op als jij 5 euro meer vraagt per uur dan de buurman. Dan heb je geen klanten.

We hebben geen buurman
We zijn helemaal alleen in de polder..
Ik heb net Kimmie261 gesproken, en die vond dat ik een vast bedrag moest afspreken, dat is ook wel beter, krijg je ook geen gezeik of je er nou wel of niet op gezeten heb!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:05

idd gewoon een vast bedrag afspreken per maand. Zo heb ik toen ook betaald bij femke

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:22

wat ben ik toch weer goed

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:01

sja, tussen de 250 en 500 euro vind ik een mooi bedrag??

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:06

haha ja idd. Nee maar is echt zo hoor. Dan weet je als "klant" ook beter waar je aan toe bent. Ik zou liever een bedrag per maand afspreken als dat ik per keer dat je rijd moet betalen.

tussen de 250 en de 500 is nogal een groot verschil

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 17:48

Ja ik vind 250euro-500euro ook erg veel (en dan het stalgeld nog erbij)... ik ben geen prof dressuurruiter hoor!
Ik maak hem zadelmak, en zet er een stapje drafje en galopje op!!
Ik denk dat ik er zo'n 15x mee bezig zal zijn.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:51

Eurootje of 300?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:44

ik zou ook rond de 200-300 euro vragen.
voor heztelfde geld kan hij alles na 10 uur, mar ga jij er volijk 20 uur op rondhobbelen, en betalen ze ipv 100 200 euro (ik zeg maar wat hé).
gewoon bv afspreken, voor 200 euro maak ik ze zadelmak, dus ze kent links,rechts, een rem en vooruit.
en voor 150 euro rijd ik hem dan nog verder door tot ... niveau,

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:07

Nou ik weet er niet zo veel van af. Maar is het de bedoeling dat er ook andere mensen komen vragen om hun paard in te rijden enzo?? Of is dit gewoon per toeval zeg maar dat je deze gaat inrijden

Want als er andere nog moete of wille komen dan kun je misschien best niet zo duur beginnen! Als er dan veel mensen eens zijn, kan je de prijs mss wat opdrijven ofzo??

Ik zeg maar wat hoor

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:40

Queengekje schreef:
Nou ik weet er niet zo veel van af. Maar is het de bedoeling dat er ook andere mensen komen vragen om hun paard in te rijden enzo?? Of is dit gewoon per toeval zeg maar dat je deze gaat inrijden

Want als er andere nog moete of wille komen dan kun je misschien best niet zo duur beginnen! Als er dan veel mensen eens zijn, kan je de prijs mss wat opdrijven ofzo??

Ik zeg maar wat hoor

Denk het juist niet, je kunt volgens mij dan beter gelijk met een prijs beginnen die je ook langer vol kunt houden. Anders krijg je dat de één zijn paard voor 200 euro heeft laten inrijden bij jou en vaak gaat dat via-via dat ze over je horen en dan kun je niet zomaar er 50 euro bovenop gooien. Ik denk dat het wel handig is ongeveer een bedrag te nemen dat anderen ook vragen, of dan iets lager (goed voor de concurrentie ).

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:26

Ja ok dat is waar

Het was ook maar een idee he! Maar ik bedoel je kan de prijs wel opgooien als er ontzettend veel mensen zijn die interesse hebben?

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:30

Ik had dit pas uitberekend voor iemand hier op bokt, maar kan het zo snel niet vinden. Inclusief stalgeld rekende ik 350 euro per maand (ongeveer 11 euro per dag), maar goed ik deed het ook, omdat ik het gewoon ontzettend leuk vond om te doen. Op een africhtinsstal mag je nog wat meer verwachten!
Je zit niet elke dag een uur op het paard en zeker ook niet een hele maand lang elke dag.....zo'n jong paard ook wat rust gunnen...
Daarnaast vind ik het niet zo'n goed idee om als een paard bij jou op stal komt: prijs per uur of halfuur te rekenen! Ik zelf prefer prijs per dag...dit ook omdat je gewoon de ene keer meer tijd kwijt ben dan een andere dag. En dan kom jij straks met een vaste prijs en niet met een achteraf vastgesteld gegeven! Is voor de eigenaar ook een prettig idee, want wie verantwoord het aantal uren dat je op het paard heb gezeten?? Een dag rekenen is gewoon makkelijker na te gaan en komt eerlijker over! Of de eigenaar moet er echt elke dag bij zijn?
In 2 weken tijd heb ik de knoppen erop, in een maand tijd heb ik hem licht doorgereden (en dan doe ik nog heel rustig aan). Jij hebt een streefdatum en dan moet je een 'product' afleveren, met dus een vaste prijs erbij *wink*