Vliegenspray!...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nOek_BijOu

Vliegenspray!...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 09:49

Hallo ,

(ik hoop dat dit topic hier goed staat bij VMR )

Mijn verzorgpony is bang voor de vliegenspray. Als ze de vliegenspray al ziet gaat ze gelijk in het hoekje van de box staan. Ze vind het echt doodeng, nou vind ze spray´s soieso al niet geweldig maar bij de vliegenspray is het echt extreem.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit op te lossen!
Ik wil haar graag laten zien, dat die vliegenspray haar helemaal niks doet!

Groetjes
´nOek

SSDesign

Re: Vliegenspray!...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 10:34

Probeer eens iets met een sponsje, of eventueel een borstel en het dan erop te smeren. Ik zou het eigenlijk niet weten!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 10:36

Je hebt ook een soort deo-roller met vliegenspray daarin.

Als je toch wil proberen te blijven sprayen, zou je het haar moeten laten zien bij een paard wat niet schrikt. Zo kan ze er achter komen dat het eigenlijk niet eng is.

nOek_BijOu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 10:39

Hmmmmm.... thanx Boyke_Candy en zammetje...
ik ga het uitproberen...
groetjes
'nOek

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:35

Zowat vijf van onze paarden konden niet tegen spray, maar na lang oefenen kunnen ze het allemaal verdragen.

Gewoon vaak de spraybus laten zien en ze NIET gebruiken, vaak het dier er met in contact laten komen. Als het paard niet meer wegtrekt met gewoon de bus in zijn buurt, maak je zelf ''spray-geluidjes''. Dit oefen je ook tot je paard zich er uberhaupt niets meer van aantrekt. Als je zover bent lukt het meestal om gewoon te sprayen, bij mij heeft dit circa een week geduurt bij elk paard.
Ik zou het zeker overwegen, want sprayen heeft een beter effect en elk paard komt er regelmatig op veel manieren met in contact.

nOek_BijOu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 18:10

Sorry dat ik zo laat pas weer reageer...

Maar bedankt voor je reactie RanouK... ik denk dat ik daar best wat aan heb.. ik ben r nu mee bezig en het helpt al aardig!

Groetjes
'nOek

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:00

haaij..
mijn pony vond het ook dood eng, ik heb vriegen gel gekocht, kan je gewoon met een sponsje op smeren.

wat ook wel helpt als je je paard aan spray wil laten wennen is haar vast houden aan een halster touw en een liedje zingen en ondertussen sprayen, het klinkt misschien heel raar maar het helpt echt...
naja succes iig xXx

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:05

nOek_BijOu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 11:48

loesje688 schreef:
Hier is al een topic over, kijk maar eens op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=438788

Okeej.. bedankt!!
Ik wist niet dat er al een topic over was

Maar allemaal bedankt voor de tips.. ik ben nu ana het oefenen en het gaat al een stuk beter... overige tips zijn nu overbodig

btw: ik heb niet een van jullie tips opgevolgd maar gewoon een mengelmoesje van allemaal!!

groetjes
nOek_BijOu