Paardrijbroek verven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Paardrijbroek verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 09:29

Hallo bokkers,
Er zit een koeie grote vlek in mijn paardrijbroek, die er niet meer uitgaat.
nu dacht ik, kan je je paardrijbroek ook verven. (met dat aparte spul in de wasmache he )
pakt die stof dat? iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Yentl

miekedar

Re: Paardrijbroek verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:44

Ik heb het al gedaan maar alleen met een katoenen rijbroek. Dat gaat perfect. Ze was terug nieuw. De verfspullen werken niet op synthetische stoffen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:46

Vanice(ik weet niet of ik het goed schrijf) gebruiken. Die spuitfles met twee delen. Werkt zeer goed, heb er grote strontvlekken en grasvlekken mee uit mijn rijbroek gekregen. Het werkt echt zeer goed tegen alle soorten vlekken.

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:05

Idd, Vanish is wel goed spul! Maarehm, als je rijbroek uit ook maar een beetje lycra bestaat zal de verf niet pakken. Dat gaat alleen op katoen, en dan nog blijven je naden in de oude kleur

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:57

Ik zou het inderdaad eerst eens met vanish proberen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:02

Ik zou het doodzonde vinden.
Vaak betaal je een behoorlijk bedrag voor zo'n broek, en met van die goedkope verf heb je kans dat je je hele broek verpest. Als de verf niet goed pakt heb je straks een heel lelijk kleurtje of zitten er allerlei vlekken in.

Waarom probeer je niet eerst de vlekken er uit te krijgen, desnoods bij de stomerij. Als de vlek niet zo opvalt maakt het ook niet uit dat hij er zit, daar is het een paardrijbroek voor.