Dressuursingel zit tegen de rand van dekje aan, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Dressuursingel zit tegen de rand van dekje aan, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:29

Ik heb sinds kort een 2e hands Wintec pro dressuurzadel. Ik heb er een 80 cm dressuursingel bijgekocht en die past nèt . Maar...normaal eindigt zo'n singel aan weerskanten een stuk onder het dekje, bij mij dus niet maar net tegen de koorden van het dekje aan. Ik denk dat dat komt doordat de singelstoten zijn verkort (zei Divoza toen ik er een witte boom in liet zetten). Dat verkorten is wss gebeurd zodat het zadel stabieler zou liggen (ook volgens Divoza). Maar wat nu. Moet ik een nog langere dressuursingel kopen zodat deze net als bij vzh zadels over het dekje valt of er langere singelstoten aan laten zetten? Het zadel is ondanks de witte boom toch aan de krappe kant voor mijn nu dikke zomerbuikpaard dus met langere stoten gaat het wellicht ook meer schuiven? Wie weet raad?

Ulyssa

Re: Dressuursingel zit tegen de rand van dekje aan, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:34

naja ik weet niet hoe het eruit ziet, maar als ik jou was zou ik langere singelstoten eraan laten zetten en dan een kortere singel..

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:42

Mijn eerste gedachte toen ik je titel las was "koop een kortere singel", maar dat gaat in jou geval dus niet op. Mijn singel zit ook tegen mn shabrak aan maar mijn singel is ook echt gewoon te lang, moet nog steeds een kortere kopen. In jou geval zou ik de singelstoten laten verlengen. Ik zie zelf niet echt in waarom langere singelstoten een zadel meer laten zouden schuiven, heb jij daar een uitleg over

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:49

Nee, ik heb daar geen uitleg over. Dit is mijn eerste dressuurzadel (heb altijd vzh's gehad) en had zelf niet eens gezien dat de singelstoten korter zijn dan gebruikelijk. Ik denk dat het zadel ook op een breed paard heeft gelegen en niet goed paste en dat een misschien brede lange singel werd aangeraden door een zadelmaker.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:19

Dat heb ik ook, soms zelfs over het dekje heen?
Ik moet ook een kortere singel, heb nu 45 cm en moet 40, maar ik kan nergens een mooie (leren) vinden..