ervaringen gevraagd met inruilen (zadel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

ervaringen gevraagd met inruilen (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 17:28

Ik heb een 11 maanden oude Kentaur dressuurzadel. Ik heb hem nauwelijkks gebruikt door een rug probleem van mijn paard. Mijn paard is nu weer goed en mag weer rijden. Maar hij is zo lekker fris en ook erg vrolijk. Hij is niet gemeen. Maar vind het ontzettend leuk om lekker weg te springen en springen over onzichtbare hindernissen enzo.

En ik merk dat mijn zadel eigenlijk te groot voor mij is. En daar door weinig steun heb. Ik heb hem ook al te koop aangeboden. Maar dat schiet meestal niet echt op.
Dat ik er aan zit te denken om hem in te ruilen. Maar nu vroeg ik me af krijg je er dan nog een nette prijs voor? Ik wil hem dan inruilen voor een thorowgood.

Puera

Re: ervaringen gevraagd met inruilen (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:55

In principe krijg je altijd iets minder voor je zadel dan de prijs die je zadel op dat moment waard is. Ervan uitgaande dat je je zadel bij een ruitersportzaak inruilt tegen een nieuwe.
Waarom krijg je iets minder? Omdat de ruitersportzaak er ook weer aan wil verdienen.
Ik heb 4 jaar geleden mijn Thorowgood ingeruild voor een Rossner (mét bijbetaling uiteraard). De Thorowgood had me iets meer dan 600 gulden gekost (kreeg 20% openingskorting ofzo van de ruitersportzaak) en ik kreeg er nog 450 voor. Dus in ongeveer 3 jaar heb ik er voor 150 gulden af gereden. Vond ik heel netjes.
Ik denk dat je nog best wel wat voor je zadel kunt krijgen. Ik weet niet hoe netjes je zadel er nog uitziet en wat het nieuw heeft gekost maar je kunt het altijd eens laten taxeren bij de ruitersportzaak. Dan weet je wat het nog waard is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 00:01

waar ligt dat plaatsje waar jij woond.
Want hier in de buurt (Hoogeveen) zit een "zadelruiler"

Je moet wel je oogjes openhouden daar, want hij probeert eerst uit of hij je troep kan verkopen.
Als je goed oplet zie je dat wel aan het zadel.
(hij wou ons eerst een scheef KN zadel aansmeren.)
Na duidelijk verteld te hebben dat ik kwaliteit wil hielp hij me beter en liet hij me zelf rommelen tussen de 100 2dehands zadels.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 00:24

Volgensmij kun je beter gewoon naar de ruitersportzaak gaan en daar een zadel aanschaffen. Een beetje zaak geeft jou een goed bedrag voor je zadel, helemaal als hij nauwelijks gebruikt is en nog in goede staat is.

Begin niet aan ruilen met particulieren. Van ruilen komt echt huilen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 02:18

xtwisterx schreef:
Volgensmij kun je beter gewoon naar de ruitersportzaak gaan en daar een zadel aanschaffen. Een beetje zaak geeft jou een goed bedrag voor je zadel, helemaal als hij nauwelijks gebruikt is en nog in goede staat is.

Ik ben het niet eens met je laatste zin

Maar ik zou idd gewoon naar een goede winkel gaan. Alleen is het zadel dat jij wilt véél goedkoper en de zaken spelen het dan wel zo dat je ALTIJD bij moet betalen. Ik denk dus dat je m beter nog een keer kunt proberen aan te bieden, particulier.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 09:35

Hij heeft mij nieuw 800 euro kaal gekost. Hij is nog heel netjes. En heb alles er nog bij (kaartjes en bon). Ik wil hem bij een ruitersportzaak ruilen voor kunstof (thorowgood). Zit nog te twijfelen tussen welke. De een kost 500 en de andere 600. Ik wil toch wel graag 600 euro voor mijn zadel hebben. Maar zou ik toch voor de gene kiezen van 500 euro en ik zou er alles bij kunnen krijgen (weet namelijk niet of dat erbij zit). Dan vind ik dat ook prima. Dan heb ik toch het zadel wat ik wil hebben. En hoef dan iks bij te betalen (ben ik althans niet van plan).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:59

Je kunt niet je zadel inleveren en verwachten dat je niks bij hoeft te betalen.
Voor de ruitersportzaak is dat natuurlijk geen handel, hij moet er wel iets aan verdienen.

Feit is gewoon dat jij zelf een zadel gekocht hebt dat nu niet bevalt en je kunt er niet vanuit gaan dat zoiets je geen geld gaat kosten. Zulke dingen verliezen nou eenmaal snel hun waarde.

Als ik het een beetje in kan schatten gaat het je zeker nog wel 300 euro kosten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:15

Ja, je zal 200 tot max 300 voor je zadel terugkrijgen. Das de keuze die je dan moet maken

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 17:10

Ben er vandaag gewees. Het word toch weer een Kentaur maar dan in het chocolade bruin, een halve inch kleiner en meer wrong. Ze gaan heb voor mij bestellen. En kan dan mijn andere Kentaur inruilen. Ze maken een mooi prijsje voor me.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:55

xtwisterx schreef:
Je kunt niet je zadel inleveren en verwachten dat je niks bij hoeft te betalen.
Voor de ruitersportzaak is dat natuurlijk geen handel, hij moet er wel iets aan verdienen.

Feit is gewoon dat jij zelf een zadel gekocht hebt dat nu niet bevalt en je kunt er niet vanuit gaan dat zoiets je geen geld gaat kosten. Zulke dingen verliezen nou eenmaal snel hun waarde.

Als ik het een beetje in kan schatten gaat het je zeker nog wel 300 euro kosten.

Quellian schreef:
Ja, je zal 200 tot max 300 voor je zadel terugkrijgen. Das de keuze die je dan moet maken

Ik heb zelf mijn Ainsley Ranger van 3 jaar oud ingeruild bij Divoza voor een Rossner Sydney Plus van € 755 (compleet) en € 650 teruggekregen voor mijn Ainsley, dus
maar € 105 toe hoeven betalen .
Het is dus niet zo dat je automatisch veel moet bijbetalen. Het hangt uiteraard af van de courantheid en staat van het zadel dat je inruilt .
Dit zadel was nieuw € 800 en nog geen jaar oud, dan lijkt € 300 max me erg weinig.

Maar ik ben benieuwd wat felicity nu voor haar zadel heeft gehad

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 21:39

Heb wel een beetje een indicatie gekregen. Maar de gene die er normaal over gaat was er vandaag niet. Ik word volgende week terug gebeld. En dan weten ze ook hoelang de levertijd is. En of ik daar op wil wachten of toch voor een ander zadel ga.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:44

xtwisterx schreef:

Wat ik bedoelde is ook een ruitersportzaak.
Alleen ruilt hij ook veel zadels en verkoopt hij naast nieuw ook veel 2dehands.
Is wel fijn als je zoals mij niet veel te besteden hebt maar wel kwaliteit zoekt.