Vraagje over paard naar buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Vraagje over paard naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 13:17

Hallo,
Ik weet niet of het hier moet, anders word het maar verplaatst

Een vriendin van mij gaat binnenkort naar het buitenland verhuizen (belgie) maar nu had ze een vraagje, heeft iemand enig idee hoe het zit met je paard over de grens krijgen, wat daar voor kosten aan zitten of bij wie ik anders kan vragen om informatie?

Alvast bedankt...

Het liefst alleen reakties waar ik iets aan heb, geen reakties waarom ze daarheen gaat want dat verhaal mag niet verteld worden

Winddancer

Re: Vraagje over paard naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:23

Mijn paard heeft een tijdje in Belgie op een pensionstal gestaan (is bij ons net over de grens).

Volgens mij als het paard gechipt is en zijn entingen heeft gehad en zijn paspoort erbij zit, kan die gewoon de grens over. Ik heb in ieder geval verder niks speciaals gedaan.

En wat bedoel je met kosten? Een soort van invoerkosten (kom even niet meer op de juiste naam )? Nee, die zijn er naar mijn weten niet.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 13:44

Winddancer: Bedankt... ik wist het ook niet zeker, maar ik denk vraag het gewoon even.. Haar paardje is netjes gechipt en altijd netjes geent enzo dus dat moet wel goedkomen denk ik...

Weet iemand toevallig of dr wel invoerkosten zijn? of zijn dr misschien nog meer dingen die ze zou moeten weten voor ze met dr paard de grens over gaat?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:49

ik heb een paard gekocht in belgie, en gewoon met hem de grens over, niets aan de hand geen invoerrechten of extra belasting heffing.
een europa weet je nog wel?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:04

whaha bedankt piggeljay, dan weten we dat ook weer, niks om me druk over te maken dus...

En wat betreft europa, ik vertrouw t af en toe nog niet helemaal vandaar dat ik het even vroeg wil niet voor verrassingen komen te staan aan de grens

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:26

Volgens mij moet je een gezondheidsverklaring laten opmaken door een VA. Van wat ik begrepen heb is dat ook nog redelijk aan de prijs. Of je verder nog dingen moet regelen weet ik niet.

marliesje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:17

hoi hoi

Ik en mijn zus transporteren de paarden regelmatig voor show's beurzen en trainingen naar o.a Duitsland. Hiervoor moet het paard gekeurt worden door de RDW. Als je grens controle krijgt en dat niet hebt kun je je paard bij de grens achterlaten. DUs het is een ricico als je hem niet laat keuren. Hiervoor met hij zijn inentingen hebben gehad en een paspoort hebben. Ik weet niet prescies wat het kost maar echt heel duur is het niet. Je moet dat officieel iedere keer doen als je de grens over wilt met je paard.

Groetjes Marlies

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 22:00

Marliesje16 je krijgt een pb van me, heb nog wat vraagjes voor je

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:56

Marliesje, wat jij bedoelt is het tijdelijk over de grens brengen van een paard. Dat heet trouwens een RVV-verklaring (van de Rijksdienst voor keuring van Vee en Vlees), RDW = RijksDienst voor het Wegverkeer.

Zo'n RVV-verklaring die je aanvraagt voor evenementen e.d. is maar een beperkt aantal dagen geldig. Als je je paard permanent over de grens wilt brengen (of iig voor langere tijd) zul je aanvullende maatregelen moeten treffen, zoals bijv. hier wordt beschreven voor Frankrijk:
http://www.infofrankrijk.com/pagina/(Huis)dieren/350/

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:18

mijn advies is: gewoon de grens over rijden.... eigenlijk moet je idd zo'n RVV verklaring hebben, maar daar word zo goed als niet op gecontroleerd. Ik heb 2 paarden naar Duitsland laten brengen, en gezorgd dat ze gechipt en geent waren. Laat een 2e auto een eind vooruit rijden om te kijken of er controles zijn, zo niet....lekker de grens oversmokkelen....

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:58

Zou voor de zkerheid even navragen bij de douane. Als ze je betrappen ben je goed aan de beurt. In principe hoef je alleen maar een gezondheidsverklaring hebben en een geldig paspoort met de entingen en chip (Let op in sommige landen gelden andere regels wat betreft de entingsvoorschriften

marliesje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:17

ja sorry beetje dislecties!! de rvv verklaring is idderdaad maar een paar dagen geldig. Wij vragen die aan voor pefd&jagt en Eqwitana enz. maar ik weet niet hoe het zit als je voor langere tijd dat nodig hebt. Ik heb wel in het buitenland gewoont maar toen hadden we ook een pony daar gekockt dus toen hadden we daar geen last van.
groetjes marlies