Wat betekend dit nou precies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Wat betekend dit nou precies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 12:40

Mijn pony en ik hebben een slechte start gehad samen en begrepen elkaar absoluut niet. We hebben nu een hele goede band. Gisteren was ik de bak aan het utimesten en hij liep er ook bij. We hadden eerst gewoon los gelongeerd en daarna ging ik mesten. Op het moment dat ik de bak in stapte kwam hij naar me toe. Vanaf dat moment liep hij onafgebroken achter me aan. Helemaal achter me en als ik stopte of me omdraaide stopte hij ook. Ik ken dit gedrag niet echt van hem.

Waarom doet hij dit en wat betekend het.

LittleKathy

Re: Wat betekend dit nou precies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:47

Hij heeft respect voor je! Zolang hij maar niet te dicht bij komt(persoonlijk gebied) en opdringerig is en schooit. Paarden die je omver lopen of opdringerig achter je aan lopen hebben geen respect voor je. Maar hij stopt zodra jij stopt, hij houdt jouw dus scherp in de gaten en ziet je dus als leider!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 12:49

Poeh. dat is fijn om te horen. Hebben we toch niet 2,5 jaar voor niets getraind.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:00

Het betekent dat ie respect voor je heeft en je als leider ziet. ow is al gezegd zie ik hieronder mijn paard doet dit ook.

Een van mijn pony's is heel erg dominant geworden, ik kan er niks meer mee doen onder t zadel, zodra ik de bak in ga is het alleen maar steigeren en bokken. Ik heb toen wat freestyle met haar geprobeerd..ze heeft helemaal geen respect meer voor me, volgen doet ze niet, wil ik haar even een stukje laten draven(niet onder t zadel) komt ze met d'r oren plat op me af. denk als een paard respect voor je heeft en je als leider ziet je er pas echt wat mee kunt doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:12

Ja dat denk ik ook wel, ik kan sinds februari dit jaar wat met hem doen. Voor die tijd probeerde hij me te vermoorden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:14

hij ziet je nu absoluut wel als baas.. maar toch in de gaten houden.
ze kunnen zo ineens vanuit niets wel je nek in springen...

denken ze dat je lekker mee gaat spelen...dus wel alert blijven wat ie allemaal achter je uitspookt...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:07

Die van mij doet het ook
Heel handig, dan hoef je niet iedere keer een halster te pakken als hij naar de paddock moet en komt hij meteen naar je toe als je het hekje weer open gooit.

Maar hij loopt achter iedereen aan. Gewoon op 30 cm afstand. Tot hij denkt dat je hem in de maling neemt en express rondjes gaat lopen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 20:32

Die van doet het verder bij niemand nog. Als ik expres rondjes loop doet hij eht ook. Haha.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:07

Als mijn pony zulk gedrag vertoond is er wat, laatste keer had ze koliek.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:11

Mijn pony is gezond hoor. Het leek alsof hij het leuk vond. Vandaag deed hij eht trouwens weer. Ben natuurlijk even door de bak gaan lopen om te kijken of het niet toeval was gisteren. haha.