Zadelprobs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katje2004

Zadelprobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 12:38

Kun je een zadel wat van achteren klappert laten opvullen. Mijn instructrice weet niet zeker of dit opgevuld kan worden, de zadelmaker wil er wel naar kijken..

Ik heb begin dit jaar een tweede hands gekocht, mijn instructriese zei dat hij goed lag. Nu klappert hij.

Volgende week ga ik ermee naar de zadelmaker, maar denken jullie dat het zin heeft. Lesgeefster zegt doe er een bondje of gelpad onder dan is het leed geleden. Maar dat is niet mijn bedoeling geweest toen ik een ander zadel kocht....

joss

Re: Zadelprobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:52

Volgens mij is dan boom te wijd. Maar je kunt beter een zadelmaker naar je paard laten kijken ,dan kunt ie je zadel gelijk passend maken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:12

Een zadelmaker kan goed kijken of je zadel goed passend op je paard ligt. Hij kan je zadel eventueel opvullen.

Ik zou gewoon even afwachten wat hij/zij zegt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:52

Klapperen kan meerdere oorzaken hebben. Met een bontje of onderlegger kan je dat vaak wel opvangen, maar dat blijft een lapmiddel...Een klapperend zadel is nooit goed!

Zadel kan van achteren in ook meestal opgevuld worden, is wel wat duurder dan de voorkant opvullen.
Klapperen kan trouwens ook komen doordat het zadel aan de voorkant opgevuld moet worden! Het komt dan voor te laag te liggen, waardoor de achterkant omhoog komt en gaat klapperen.

Ik heb toevallig dinsdag mijn zadels op laten vullen. Meer informatie en telefoonnummer kun je vinden op www.bestfitzadelservice.nl
Ze komen gewoon aan huis(wel voorrijkosten), maar je bent je zadel niet kwijt.