pony erg mager

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

pony erg mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:17

Hooi,

Een oude vriendin van mij heeft 5 pony's (3 bij der moeder en 2 bij de vader) nu heeft ze bij de moeder pony's (naja 2 pony's en 1 veulen) die zijn erg goed verzorgd mijn complimenten daar voor! maar bij haar vader denk ik echt van ze moeten zich schamen! De shetlander staat volgens mij regelmatig op stal bij hun die zie ik nooit maar de c-pony staat in een stukje land waar niks te eten valt en hij krijgt 2 balen verschimmeld hooi.. naja ze waren goed maar door deregen enz. zijn ze dus verschimmeld geraakt. Nu is de pony dus erg mager en die pony is best slim om die schimmel niet op te eten maar goed. Ik ga dus vragen als ik hem mag verzorgen vind ze denk ik wel goed omdat ze er zelf niet meer op durft en er gewoon bang voor is omdat ze een keer in het prikkeldraad is terecht gekomen na een val. Ik heb 1x eerder op die pony gereden echt een lief beesje wat jeg ewoon uitprobeert.
Maar goed.. als ik hem dus mag verzorgen wat voor voer kan ik hun dan het beste aanraden zodat hij weer wat dikker wordt. (vooral achter aan bij de kont daar zegma is tie erg mager. je kan ook al zijn ribben voelen) Nog beter ik mag die pony miss huren, dan kan ik het voer zelf beslissen.

Groetjes

ellepel

Re: pony erg mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:18

haal dan een paar pakken hooi.
geef elke dag 2 of 3 plakken hooi erbij

zakje basisbrok van maakt niet uit welk merk en elke dag een halve kilo.
moet genoeg zijn!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:20

Oke..

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:47

Maïs. Bij de stal waar mijn pony staat krijgen alle paarden (en pony's) 1 emmer (10 liter?) mais in de ochtend en ook 's avonds...De grote paarden (friezen en 1 van 1.75 ongeveer) krijgen 2 emmers per keer. Als een paard (of pony) te dun is krijgt ie 2 emmers. Dat zou je kunnen proberen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:51

Wat ook goed kan werken is slobber. Eventueel aangevuld met muesli of granen. Hier worden ze dik van

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 16:13

Oke bedankt voor de tips.