Eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 09:48

ik wil al heel lang een eigen paard.. en ik weet dat dat niet niks is..
Maar hoeveel ben ik ong. kwijt? Aan alle kosten?

En evt. leasen..

Wicked2016

Re: Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:07

heel veel geld :d

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:08

hoefsmid, wormenkuurtje stalling, geld opzij leggen voor eventuele ziektes.
zadel/hoofdstel en andere dingen zoals schabrakjes...

pfff....ik zit al met al op zo'n 200 euro per maand..
( ik betaal 125 aan stalling)
en dan moet je natuurlijk nog je diertje kopen....

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:12

das idd best veel.. =\ en het leasen dan? is dat duurder..?
maar meestal als je een aangereden paard koopt zit het zadel en hoofdstel drbij toch...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:14

Ik zit eerlijk gezegd denk ik dichter bij de 300 per maand.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:16

pfff.. werken jullie dan ook nog fulltime?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:21

bij leasen betaal je meestal de stalling van een paard/pony en dan mag je afhankelijk van de afspraken, rijden zoveel je wilt. Voordeel van leasen is dat als je paard/pony iets mankeert de kosten voor de 'echte' eigenaar zijn en niet voor jou, geldt ook voor hoefsmid. Nadeel is dat de 'echte' eigenaar het contract kan opstellen in zijn eigen voordeel. Dus bijvoorbeeld jij mag 4x per week rijden, maar hij mag het paard/pony ook inzetten voor lessen/buitenritten enz. En je loopt altijd het risico dat als iemand toevallig jouw leasepaard wil kopen, dat de eigenaar dat meestal doet.
Zadel en hoofdstel krijg je er niet bij hoor. Dat is eerder uitzondering dan regel. Dat zie je eigenlijk alleen als iemand helemaal stopt met paardrijden dat je alles erbij kunt kopen.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:24

ligt eraan waar je staat.
jij woont in overijsel en daar heb je wel wat boertjes die wel een plekje hebben voor een paard (is misschien effe zoeken maar toch)
ben je ook minder kwijt , ik heb wel eens geinformeerd omdat ik van plan ben te verhuizen naar den ham en omgeving en was toen rond de 100 euro kwijt.
als je op een manege komt te staan ben je vaak al rond de 300 kwijt en dan komen de hoefsmid en entingen er nog bij,
spullen krijg je bij de een er wel bij en de ander weer niet.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:26

oké... Maar bij leasen krijg je dus wel alles erbij
@ hierboven.. ik zou dan al wel een stalling hebben, bij daar waar ik nu nog af en toe rijd
Laatst bijgewerkt door Meraki op 08-07-05 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:28

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:31

ik zie het :p
njah.. ik blijf dr ook over na denken.. en zeuren bij me ouders..
het zou makkelijker gaan als we de kosten zouden kunnen verdelen.. En het idee van een lease-paard is best oké, overal valt overeen te komen.. *hoopt ik*

Want ik weet niet hoe het met de tijd zit enzo.. en het is best handig om dat zo te doen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:34

Ik ben denk ik ook zo'n 200 euro per maand kwijt.

Maar waarom wil je zo graag een eigen paard? Ik heb 15 jaar bijrijdpaarden en ponies gehad en daar ontzettend veel van geleerd voor heel wat minder kosten...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:36

Ik rijd nu bij een stal, waar ze nog iemand erbij hebben genomen.. ze woont bij hun aan de overkant.. en ik won helemaal aan de andere kant van de stad.. dus ik kan gwoon niet zo vaak als zij.
Ik kan ook minder rijden ivm me school.. en 's avonds werken..

Ik ben ook nu gewoon overbodig aan het worden voor m'n gevoel op stal.. en ik wil graag weten hoe het is om die verantwoording op me te nemen van een eigen paard. Bewijzen/kijken, of ik het écht kan..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:41

Als je nu al geen tijd hebt door school weet ik niet of het zo handig is om een eigen paard te nemen, dit kost namelijk heel wat meer tijd.

Bekijk eens goed of het gevoel van overbodig zijn alleen een gevoel is, of dat het echt zo is. Verder zou je met de eigenaar en het andere meisje gewoon duidelijke afspraken kunnen maken wie wanneer komt en wie wat doet

Verder kun je natuurlijk ook op zoek naar een ander bijrijdpaardje waar jij alleen op rijdt. Dat beviel mij altijd erg goed

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:44

Ja, dat wil ik ook heel graag. Gewoon een ander bijrijdpaard.. waar alleen ik op rijd. Maar die zijn moeilijk te vinden, of ze zijn er maar die moet je ook op concours uitbrengen.. Maar ik kan niet onder die grotere drukken presteren.. dus concoursen werken niet bij mij.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:49

jarno schreef:
ligt eraan waar je staat.
jij woont in overijsel en daar heb je wel wat boertjes die wel een plekje hebben voor een paard (is misschien effe zoeken maar toch)
ben je ook minder kwijt , ik heb wel eens geinformeerd omdat ik van plan ben te verhuizen naar den ham en omgeving en was toen rond de 100 euro kwijt.
als je op een manege komt te staan ben je vaak al rond de 300 kwijt en dan komen de hoefsmid en entingen er nog bij,
spullen krijg je bij de een er wel bij en de ander weer niet.

Bij ons op de manege kost het 130 per maand.. en dat is in nijverdal -> de derkjeshoeve dan wordt er gevoerd, de stal wordt gedaan. In de zomer mag je de binnenbak gebruiken wanneer je wilt als er geen lessen er zijn. En als je persee buiten wil rijden moet je wachten tot de lessen zijn afgelopen in de winter moet je ook wachten tot de lessen zijn afgelopen of je moet buiten willen rijden.. En de lessen zijn :
Maandag avond, dinsdag avond, woensdag middag(weet niet zeker of dat nog zo is) en avond, donderdag avond, vrijdagen niet. zaterdag ochtend, middag en 1 van 5 tot 6. Om 1 uur zijn volgens mij de ochtend en de middag lessen afgelopen en als er een kinderfeestje is is tie van 2 tot 3.. op vrijdagzijn er soms ook kinderfeestjes.

Nou.. bij ons is het dus eigenlijk best wel goedkoop voor op een manege waar van alles en nog wat.. is owja we hebben ook nog een wasplaats en een binne en buiten poetsplaats. Verder wordt er dus voor je uitgemest, de stal wordt gedaan.. en ik weet niet of je paardje ook naar buiten gaat.. volgens mij niet maar dat kan wel in overleg volgens mij.

Naja ..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:52

idd.. das best goedkoop...
Maar ja, ik ga nog een keer om de tafel met daar waar ik rijd

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:58

pricilia schreef:
Bij ons op de manege kost het 130 per maand

Ik betaal 90 per maand, exclusief hooi en strooisel.
Maar de kosten die er nog bij komen voor entingen, hoefmid, brokken, spullen etc maken het duurder

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:48

Ik ben 100 per maand kwijt aan 2 pony's ongeveer. Ik kan gratis mijn mes wegbrengen en ik hoef geen huur te betalen voor de wei en bak en stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:58

Ik denk dat ik toen ik op pension stond min. zo'n 300 per maand kwijt was voor 1 paard.
En dan moesten er geen gekke dingen gebueren zoals ineens iets aan het tuig kapot, speciaal beslag
Of erger, een flinke da rekening.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:06

Ik ben voor m'n paard ongeveer €250,- per maand kwijt als ze op pension staat. Als ze aan huis staat ben ik minder kwijt.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 17:01

thnxx allemaal

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:48

Ik zit op de maand aan zo'n €175. Heb iets goedkopere stalling...

Maar geloof mij, de aankoop van alles is de GROOTSTE brok uit je budget!