hai mensen,
ik heb echt een supernaar bericht gehad gisteren. De eigenaren van mijn verzorghaffie zijn in geldnood en moeten daarom kleiner gaan wonen en het paard kunnen ze niet meenemen. Ze moeten 1 maart het huis uit en ze stelden mij voor de volgende keuze: of zij verkopen hem, of ik verkoop hem. Natuurlijk heb ik de laatste gekozen. Ik heb dus nog gelukkig wel tijd om over een goede keuze na te denken. Ik rij Warco op dit moment al ruim 2 en een half jaar en ik ben supergoede maatjes met hem.
duur is hij denk ik niet in aanschaf. Hoe veel schatten jullie: een haf van 17, met papieren, onzuivere gange, zijn benen doorgezakt omdat hij eerst veel te dik was, kan niet goed dressuren of springen(tenzij hij er een keertje zin in heeft: wat zeldzaam is), en is alleen netjes op buitenritten. Je kunt er wel een beginner opzetten want je valt er niet snel af. Alleen zal hij dan geen poot verzetten. Ik heb er een keer een topruiter opgezet die hem alleen heeft kunnen laten stappen. Een koppig beest dus. Natuurlijk probeer ik alles op alles te zetten om hem niet te hoeven verlaten. Hij is in de tijd dat ik daar rijd nog niet ziek geweest. hij is echt supersterk (geestelijk en lichamelijk) en staat altijd buiten. Hij hoeft maar eens in het jaar naar de hoefsmid omdat zijn hoeven niet vaker te hoeven worden bekapt. een goedkoop beessie dus in onderhoud. echter, mijn ouders willen niet meebetalen (te begrijpen natuurlijk -> maar als ik van de manege af zou gaan gaat er wel 40 euro per maand naar me toe). IK zit eigenlijk met een probleem: als hij ziek wordt, wat dan? Ik ben maar een arme studente die graag bij haar paardje wil blijven.
Mijn vader stelde het volgende voor: je verkoopt hem aan iemand zodat je niet voor de ziektekosten hoeft op te draaien, en je vraagt of je er mag rijden voor een kleine vergoeding, of je koopt hem en houdt geld apart voor het geval dat hij echt ziek is en je hem kunt afmaken en laten afvoeren. (nou is hij dus niet snel ziek ofzo, en aangezien zijn leeftijd vraag ik me ten zeerste af of iemand dat beest wel zou willen oplappen voor veel geld). ik zat zelf te denken om geld te sparen om hem te kunnen houden met een extra reservebedrag van een euro of 600 in mijn potemonnee. wat vinden jullie?
Dus twee vragen:
1. hoeveel zou hij ongeveer moeten kosten als ik hem zou kopen?
2. wat raden jullie aan wat ik met het paard zal doen?
Nog even een fotootje van hem:

nogmaals sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen!