Dressuur met een Draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DMED

Dressuur met een Draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 20:09

Wie rijd er hier dressuur met een draver? Vind jij het wel of niet kunnen? Ik vind persoonlijk dat het prima kan, ik ken er zelfs een paar die op hoog niveau lopen in de dressuur. Soms worden ze wel belemmerd in hun bouw maar sommige ook niet. Kan jou draver galopperen en is hij ook zo schrikbestendig? Ik zou er graag met andere draverliefhebbers over praten.

WendyBZ

Re: Dressuur met een Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:15

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 20:21

Thnx toch mag men hier ook wel reageren hoor

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:55

ja ik doe dressuur met mijn draver
nou ja, eigenlijk wil ik het zo nog niet noemen ze is pas 3,5 maanden onder het zadel en de basis zit er goed in
maar als me paard wat ouder is en wat stabieler dan ga ik knhs starten
ik heb het geluk dat mijn paard erg jong is (net 4 jaar) en dus niet beleerd is voor de drafsport
ja ze heeft heel even in training gestaan maar ze zagen al snel in dat ze daar niet snel genoeg voor was

ik zag in jou andere topic dat je een franse draver wil?
ik wil je alleen maar aanraden om een jong paard dan te kopen
mijn paard heeft nu een goede gallop en ik denk dat galloperen moeilijker aan te leren is als ze al een jaar of 8 zijn want vaak zie ik dravers hun achterhand niet meenemen in de gallop

maar waarom wil je eigenlijk een draver???

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:28

Ik heb een draver...Ik rijd er ook wedstrijden mee. Ze is nu 9 jaar en ik heb haar gekregen toen ze 8 was, de galop was toen helemaal niets. Over haar achtergrond weet ik helemaal niets, misschien komt de van de baan, misschien van de markt...
Maar over de galop, ik ben hard aan t trainen om de achterhand mee te krijgen maar het gaat moeilijk. Als ze rustig galoppeerd gaat ze achter draven en als ze harder gaat zwaait ze weer heel erg uit. Ik probeer haar nu rustig te laten galopperen en dan de achterhand er bij te houden en het gaat redelijk.
Ik rijd mijn draver op wedstrijden op B niveau en op onderlinge wedstrijden op L1 niveau (wat ze goed doet) maar ik oefen wel wijken en schouderbinnenwaards en andere dingen, die ze erg goed oppakt, dus het kan allemaal wel.

Ik denk (zoals tessie1985 al zei) dat als je een jonge draver neemt, dat het dan wel gaat.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:02

Om schrikkerig te zijn hoef je geen draver te zijn hoor.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:08

SplashIsLief heeft ook een draver en rijd er nu L1 dressuur mee

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 07:03

wij hebben hier 2 dravers, ze zijn erg veelzijdig, dressuur, cros lange afstanden, gewoon buitenrijden, springen, etc.

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 08:12

Ik heb ook een tijdje op een draver gereden, daar kon ik helemaal geen dressuur mee rijden de draf was zowat al een galop en was de hele les besig met haar in tehouden en ze kon niet galoperen, deze draver kon beter springen dan dresuur dus in springen zijn ze ook heel goed heb met dr over de 1.10 gsprongen

misziloon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:20

Hoi,

K heb ook gewoon met mijn "draver" dressuur gereden. Ze was toen al een oudere merrie. Heb in het begin veel problemen gehad maar door veel oefenen is de galop nog best redelijk geworden. Denk dat je met de juiste training best nog ver kan komen in de galop. Was zelf L1-dressuur met haar. Later heeft mijn zusje haar nog een jaar uitgebracht in de B dressuur met wp. En Springen ging ook super. Je moet wel een beetje geluk hebben met de Jury, want sommigen kunnen het niet waarderen...

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 08:44

Wij rijden ook dressuurmatig met onze draver. Hij is nu 7 en heeft nooit op de baan gelopen. Wel heeft hij net een jaar bijna niets gedaan.
We hebben hem nu 4 maanden en in het begin kon hij niet galopperen, rustig draven of achterwaarts. Nu gaat het al veel beter.

Draven kan hij nu heel netjes, ontspannen en hij gebruikt zijn achterhand al veel beter.

Sinds we af en toe met hem springen en daarna door galopperen, gaat de gallop ook steeds beter. Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst echt met hem een goede galop gereden, rond ingebogen en ook nog een mooie sprong. Hij leert het dus nog wel.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 08:50

Ik heb ook een draver... En die is werkelijk "galopverslaafd". Hij zal wel een uitzondering zijn Eerst had hij er veel moeite mee, en wou hij zo hard mogelijk, maarja, dan kwamen we de bochten niet door, en nu gaan we gewoon in een relatief rustig tempo de bak door

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:17

Je kunt wel goed dressuur rijden met een draver alleen het is wel veel moeilijker. Dravers hebben veel meer moeite om hun achterhand eronder te laten en te ontspannen. Ook de galop is natuurlijk eerst moeilijk. Maar als je heel veel oefend komt het vast wel goed. Ze zijn namelijk heel leergierig. Ze gaan in het begin ook wel snel. Maar dat gaat later wel wat over.
Ik heb zelf nu 3 jaar een draver. Dat gaat best.. rijd nu een half jaar wedstrijden in de B en heb vorige week mn eerste winstpunt binnengehaald . Veel plezier!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:16

Over dat dravers als ze acht zijn niet meer kunnen leren galoperen, is niks van waar! Een hele lieve draver, van een kennis, was 8 toen ze hem kreeg. Toen hij 13 was, ging ze maar eens de galop aanleren. Dat is heel snel gelukt!
Ik heb zelf ook een schat van een draver, komt uit zweden. Haalde heel veel prijzen! Totdat ze naar nederland ging. toen moest ze naar de slacht, maar is ze aan een meisje verkocht, en toen aan mij.
Ze is 7 en ik ben haar nu dressuur aan het leren. Ze kan goed galoperen en snapt de beenhulpen.
Maar kijk, de ene pony heeft meer aanleg voor de dressuur dan de andere, en dat is bij dravers ook zo. De ene draver heeft er gewoon meer aanleg voor. Die van mij heeft wat meer 'dressuurgangen' gekregen, dus daarom is ze nu rijpony. Ze zullen altijd wel aan de gangen zien dat het een draver is, maar ze kunnen toch echt wel wat prijzen binnenhalen hoor