Trillende onderlip;zenuwachtigheid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Trillende onderlip;zenuwachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 18:24

De staleigenaar van waar m'n haffie staat heeft zelf nog een kwpn'er.
Hij heeft telkens een trillende onderlip als je 'm aait over z'n koppie;net of ie erg gespannen is ofzo,wat denken jullie?of hebben jullie dit wel 's meegemaakt?

ZwarteKa

Re: Trillende onderlip;zenuwachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 07:56

Ja het paardje (Arabier) waar ik nu op rijd heeft dit ook. Als hij wordt ingehouden op momenten dat hij eigenlijk harder wil (opwinding denk ik) loopt hij te klapperen met zijn onderlip, dan weet ik dat hij boos gaat worden en ik daarna een paar gekke bokkensprongen kan verwachten...
Mijn vorige verzorgpaardje had ook zoiets: die ging lopen 'klappertanden' op momenten dat hij ontspannen liep. Maar ik denk dat dat iets anders is...
Verder nooit zoiets meegemaakt.

WormBoy

Re: Trillende onderlip;zenuwachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:42

Verschillende paarden die ik gereden heb deden dat als je ze lekker aan het rossen was op hun "favoriete plekjes": lekker tegen de rosborstel aanduwen en onderlip uitsteken in een soort puntje en laten trillen. Ik interpreteer het daarom als een reactie op een erg lekker jeukplekje.

Heb ook wel eens een paard gezien dat echt met zijn lippen klapperde (applaudiseerd als het ware), maar dat was weer iets anders.