Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dennis schreef:Ik geef pony rijlesjes. Het begon met 1 meisje maar het zijn er nu al heel wat meer geworden omdat de manege gesloten is en een particulier hier verder op aan de weg stopt er nu ook mee. En als ik wil kunnen het er nog meer worden.
Maar ik wil toch kijken of ik me kan verzekeren voor het een en ander omdat het nu toch wel 'uit de hand loopt'(wat ik eigenlijk best leuk vind).
De meiden rijden dus op mijn eigen pony's. Ze moeten van mij wel altijd hun cap op, anders mogen ze er echt niet op.
Hermesdeux schreef:Inderdaad zoals LDRD al vermeld... je bent "bedrijfsmatig bezig". Dit houdt in dat je meer dan 5 lesklantjes hebt met meerdere pony's. Ook moet je voor een verzekering gediplomeerd zijn. Dit geld voor elke manege of instantie hoor. Mij is verteld dat je 2 manieren van aansprakelijkheid hebt. Zet jij een beginnend kind met voorbedachte rade op een moeilijke pony en die pony gooit het kind eraf met letsel als gevolg, ben jij 100% aansprakelijk en kun je je pony's en je huis wel verkopen... Wanneer echter het kind bijv. de pony met een zweep slaat terwijl dit niet nodig was, en het kind wordt daardoor afgeworpen met letsel als gevolg, kun je het aanvechten... waarom? Omdat het kind de pony sloeg, en als gevolg daarvan werd het kind afgeworpen. Conclusie: kind is zelf oorzaak van haar val. Heel erg krom. Ik zou maar snel een verzekering nemen.
Dennis schreef:Of het mogelijk is om de ouders iets te laten ondertekenen oid en welke verzekering je hier voor nodig zou hebben.
piggeljay schreef:ik zou beginnen met je zelf veilig te stellen zonder een verzekering maar je leerlingen of hun ouders een contract te laten ondertekenen waarin staat:
de trainer aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor enig letsel of overlijden van een trainee of paard of andere personen of paarden tijdens de duur van de training of het verblijf op het terrein.
ondergetekende verklaard met ondertekening van dit contract met deze uitsluiting akkoord te gaan.
ondergetekende vrijwaart de trainer en de eigenaar van de accomodatie ( als je b.v. ergens iets huurt voor je training of als er groepslessen worden gegeven) van iedere anspraak die hij/zij zelf of een in zijn/haar rechten getreden derde uit eigen dan wel zijn/haar naam jegens de trainer en/of eigenaar van de accomodatie zou kunnen hebben.
het is een heel verhaal maar je vrijwaart je zelf wel van enige aansprakelijkheid.
dit contract moeten wij ook ondertekenen als wij naar een wedstrijd gaan, alleen veranderd de trainer dan in de organisatie maar het komt op het zelfde neer.
daarnaast kan je altijd nog contact opnemen met een verzekerings agent die een wa verzekering voor je kan regelen of hij adviseert je een ander soort verzekering.
maar maak eerst een contractje waar je het boven staande in vermeld dan ben je in eerste instantie alvast beveiligd tegen claims