Overdreven veel schuimen/kwijlen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Overdreven veel schuimen/kwijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 15:03

Met het rijden schuimt m'n paard heel veel, maar het is niet zo'n wit/vast schuim, eerder gewoon doorschijnende kwijl en wanneer hij eten ziet begint hij ook te kwijlen/belletjes blazen
Hij doet dat al heel z'n leven maar nu vroeg ik me af hoe het komt dat hij zelfs door alleen maar eten te horen hij al zo hard kwijlt...eens hij een bit inheeft loopt het kwijl er zo uit
Hij is eigenlijk het enige paard in de buurt dat ik ken die dat zo hard heeft...
Ben gewoon benieuwd aan wat dat juist ligt.

_Saar

Re: Overdreven veel schuimen/kwijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:09

Misschien moet je zn kiezen eens laten contoleren want paarden met haken op de kiezen kwijlen ook veel, vooral als ze een bit in hebben. Kan je paard wel normaal eten of valt dan de helft uit zn mond??

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 15:14

De DA is nog geen maand geleden geweest, vorig jaar heeft ze zijn tanden gevijld en ze zei dat we nu tot volgend jaa rnog konden wachten (ze controleert het elke keer als ze innentingen geeft)
Hij doet het ook al sinds ik hem ken dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Hij krijgt geen eten dus kan ik je dat niet zeggen

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:15

de mijne doet het ook en haar tanden worden goed bijgehouden

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:17

Krijgt hij geen eten??

En als hij dan een appel eet gaat dat normaal of moet hij het eers uitspugen en dan pas eten?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 15:22

Een appel en brood eet hij vrij normaal op zonder te smossen.
M'n paarden staan heel het jaar door op de wei (8000m²) In de zomer krijgen ze dan geen eten, alleen hooi. In de winter krijgen ze er brokken bij.
Bingo is al veel te dik en mocht zeker niets meer bijkrijgen en zazou heeft de neiging om te vermageren maar dat is vooral in de winter, nu is hij dik en energiek genoeg, ze werken ook niet elke dag en niet zo intensief dusja

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:35

mijn paard heeft dat ook heel erg, zodra hij zijn bit in heeft ligt er een plasje kwijl op de grond. volgensmij kan het geen kwaad. het zal wel

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:12

Als zn tanden goed bij gehouden worden kan het denk ik ook geen kwaad misschien knabbelt ie veel op het bit en komt het daardoor