Thorowgood zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Thorowgood zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 13:46

Wie heeft ervaring met deze zadels? Hoe is de pasvorm? Zit je stevig in het zadel? Heeft hij een diepe zit of veel wrong? Hoe is de kwaliteit?

Ik ben namelijk opzoek naar een zadel waar ik lekker stevig in zit. (paard heeft vaak nogal jolige buien) Nu zag ik dat ze ook 3 zadels in een hebben? Hoe bevallen die? Ik ben een dressuuruiter die ook afentoe een sprongentje wil maken.
En hoe bevallen de zadels met fish jes?

Charaz

Re: Thorowgood zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:21

nee joh ielh bah, kom nou maar gewoon mijn zadel testen, kan er ook prima mee springen hoor. Kan je ook nog proberen

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:13

Charos schreef:
nee joh ielh bah, kom nou maar gewoon mijn zadel testen, kan er ook prima mee springen hoor. Kan je ook nog proberen

Ze vraagt naar ervaringen met het zadel, en niet naar mensen die thorowgood willen afzeiken zodat ze hun eigen zadel verkopen.

ik heb wel eens een 5-uursrit gemaakt op een thorowgood, ik vind het fantastisch zitten, na 5 uur had ik nog nergens last van.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:23

Ze zoekt een zadel waar ze goed in zit, dat is mijn zadel. Mijn zadel staat trouwens niet te koop, ben er zelf gelukkig mee.

Felicity woont hier bij me in de buurt en is een vriendin van me, vandaar dat ze t kan komen testen. Ik vind thorowgood gewoon een B-klasse zadel en zou het haar niet aan raden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 06:55

gebruik nu zelf een thorrowgood pasvorm vind ik goed als je weet dat er niet veel past op mijn anda (breed met smalle hoge schoft)
ik heb nu dus de nromale voor brede kwpnrs met schoft

zadel weegt geen drol en dat vind hij ook duidelijk erg prettig

zit goed al vond ik mijn royal steviger zitten deze is zachter
en heeft behoorlijke(lees enorme ) kniewrong , teveel voor mijn zin
(heb het persoonlijk niet zo op dressuur zadels..)(ben western of te wel geen kniewrong gewent)gelukkig kan je ze der afhalen of verplaatsen