Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Af en toe kan ik hem nog wel wat, maar verder is hij niet meer zo dribbelig en bijt niet meer even snel... pony_gek schreef:maar bij de vorige eigenaar beet hij niet.. of in iedergeval heel weing, tenminste dat zeiden ze
brechje schreef:Als het voor jou niks uitmaakt of hij hengst of ruin is, zou ik hem laten castreren. Ik heb net mijn shetlander laten helpen, omdat hij heel erg vervelend werd. Ik ben zeer consequent in het opvoeden van mijn paarden, maar hij werd gewoon te gevaarlijk in omgang. Geef hem geen ongelijk als er een hengstige merrie langskomt, maar goed...
Wiepie schreef:pony_gek schreef:maar bij de vorige eigenaar beet hij niet.. of in iedergeval heel weing, tenminste dat zeiden ze
![]()
Ik kan me niet voorstellen dat hij bij jou ineens is gaan bijten, dus dat zal hij echt al wel gedaan hebben.
En haalde hij het niet in bolle harses om te bijten.Tr3z3l_l0v3r schreef:ik denk dat je he gewoon goed consequent moet aanpakken, want toen ik mijn shethengstje kreeg, was hij iets ouder dan 2,5 jaar, en hij mocht steigeren enz bij zijn oude eigenaresse, toen deed hij dat de eerste dag meteen, en heb ik hem een schop onder zijn buik gegeven, en hij steigert nooit meer, meteen afleren die dingen, net als met bijten, anders kun je ook met een zweepje op de hals tikken, om te voorkomen dat hij kopschuw wordt..
veel succes
) maar naar een paar minuten begint ie dan weer gewoon te bijten. Moet ik hem daarna dan weer zo'n vreselijk harde tik geven??? (p.s. op het zweepje reageert ie bijna niet)
Een keertje happen en dan hup meteen hoofd weg dus eerste tik missen!
Als je Nee echt wat harder zegt en als hij dat combineert met Nee = mag niet, moet je het zo doen.