Pony gaat maar door wat moet k nu doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

animals

Pony gaat maar door wat moet k nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 11:54

Mijn pony is sinds hij uit het kliniek is verschrikkelijk aan het schuren, ik heb hem dag en nacht in het weiland staan, maar wanneer hij gaat rollen dan gaat hij schuren over de grond met zijn hals en schuurt hij zijn manen kapot... ik gaat op zijn kont zitten om aan zijn staart te schuren....

Hij heeft geen luizen, en ik heb hem al een keer met teershampoo gewassen, in het begin hielp het heel iets maar het sloeg niet goed aan.... hij blijft doorgaan...

Ik heb nu een grote borstel aangeschaft maar ik ben bang dat dat ook niet helpt omdat hij door het rollen ook gaat schuren, wat moet k doen heeft iemand nog tips voordat hij zijn manen kapot schuurt? En die zijn net zo mooi lang..

ps: hij had voordat die naar het kliniek ging nooit last van staart en manen exeem. wat nu?

ellepel

Re: Pony gaat maar door wat moet k nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:01

dan komt het vast door de medicijnen die hij heeft gehad ?

je zegt zelf al dat hij in de kliniek heft gestaan, vaak word door medicatie de afweer aangetast, dus zul je deze wat moeten ondersteunen denk ik...
zijn best veel middeltjes voor te krijgen, van poeders en pillen tot pro biotica..
maar overleg dat eens met je veearts wat t beste zou zijn...

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 07:15

Ja dat klopt, het komt ook door de medicijnen, ik heb al een tijdje Biotide voor mijn pony, zodat dat de weerstand niet afbreekt, maar anders heb k gedacht om een vliegendeken te halen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 07:42

teer shampoo moet je een paar dagen achter elkaar gebruiken bij erge jeuk. je kunt er ook sweet itch bij gebruiken dat helpt ook erg goed. Mijn paard had vorig jaar zowel staart als manen erg kaal geschuurd nu heeft ie weer mooi behag en kan ik het met teershampoo en sweetitch de jeuk onderdrukken . Succes!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:34

Hij kan daar ook iets overgenomen hebben van een ander dier.
Ik heb een keer een paard ringworm zien krijgen in een kliniek, overgesmet door een koe.