ik ben een bekende bokker maar doe dit even onder een schaduwaccount.
ik zit met een klein probleempje..
sinds een tijd heb ik een jong paard, ik heb een tijdje gedacht hem te verkopen.
nu wil ik hem toch proberen te behouden,met behulp van een bijrijder en meebetalende ouders.
nu zit het zo.
eigenlijk had ik een van mijn beste vriendinnen, die niet goed paardrijdt, beloofd dat ze hem bij mocht rijden.
dit is enkele keren gebeurd, oa in mijn bijzijn. op zich ging dat redelijk, ze gaat wel goed met hem om.alleen met rijden, is het niet denderend.
mijn paard is nog niet zo oud, en nog niet zeer lang onder het zadel.Ik heb zelf goede les, en probeer echt gericht aan zaken te werken, zoals bijvoorbeeld wat meer activiteit, goed voor het been,buiging, enzovoorts.
Zij mist het inzicht daarin.
Ook qua verzorging mist ze veel, ze weet veel dingen niet, waardoor ik echt twijfel.
Ik weet niet goed wat ik aan haar heb als ze alleen met mijn paard is,ik wilde haar ook graag les laten nemen.
Dit wilde ze wel, maar dan wel op MIJN lesdag, omdat ze op de andere lesdag graag naar de stad wil(koopavond).
Ik wil zelf graag op mijn vaste avond blijven lessen.
Nu heb ik een advertentie gevonden waar een dorpsgenootje een bijrijdpaardje zoekt.Ik heb contact met haar gezocht, ze woont 2 straten verderop(de vriendin woont 20 km hiervandaan)en is erg geinteresseerd.
Les leek haar heel fijn, ze wil ook wel met hem springen(ik durf dat echt niet).Ze heeft een eigen pony gehad en lijkt gewoon meer van paarden te weten.
Alleen ik ken haar verder nog niet(mijn paard is momenteel kreupel op de kliniek)
Wat zouden jullie doen?
Kiezen voor de vriendin, of voor een ander(dit andere meisje dus...)
Ik vind het echt lastig, ik vraag me af of ik niet te streng ben als ik zeg dat ik mijn vaste dag wil houden en wil dat er gericht wat geoefend wordt...
er mag verder alles mee worden gedaan..
help?