is ie nou zo breed??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

is ie nou zo breed??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 18:47

jeetje,denk je eindelijk je nieuwe paardje op stal te hebben,zadeltje kopen en rijden maar!
nou fout!
meneer de zadelmaker schrok nogal van wikke z'n omvang
en had geen enkel zadel wat volgens hem gaat passen.

ik heb zelf veel last va nmijn stuit(zenuwbeschadeging),dus dat maakt het niet makkelijker kiezen,maar er viel eigenlijk niks te kiezen!
nu zou hij nog een keer terugkome nmet een thorrogood maxam,maar zelfs daar twijfelde hij aan.

nu heb ik de zadelmaker hier uit het dorp gebeld,die maakt speciaal zadels voor trekpaarden,dus daar is nu alle hoop op gevestigd!!

maar zo idioot breed is ie nou toch ook weer niet?!
(er moeten nog wel de nodige klio's af )
Afbeelding

luuntje

Re: is ie nou zo breed??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:09

Je fjord is niet bepaald ondervoed. Maar echt superdik vind ik hem ook niet.
Daar moet toch een normaal zadel op kunnen passen lijkt mij.

Hopelijk heeft de zadelmaker bij jou in het dorp een goed passend zadel.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:14

mijn verzorgfjord is ook zo dik en die mag nu nog maar 2 uur per dag in de wei omdat hij te dik heeft en te weinig conditie maar super dik vind ik hem ook niet

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 19:17

ja,maar het gaat de zadelmaker niet zo zeer om zijn vet,maar om zijn bouw!!!!
vet is er af te trainen,maar dan komen er spieren bij!
volgens hem is zijn schoft en schouderpartij zo breed,dat zelfs ee nwintec met witte boom niet zal liggen?!

Flaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:18

ze hbben ook seciale haflinger/tinekr zadels deze zadels zijn voor bredere paarden een vriendin van mij had er 1 voor haar fries (type breede rug) en een andere vriendin voor haar tinker..

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:22

Daar moet heus wel een zadel op passen hoor:) Mjah met die stevigere paarden, als die wat dikker zijn, hebben ze amper schoft en dus heel breed. Is idd wel wat lastiger jah.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:26

Hij moet zeker wel een normaal zadel passen. Hij is wel beetje dik maar ik ken wel meer dikke paarden die gewoon een normaal zadel passen.
Voor brede paarden schijnen boomloze zadels oook erg goed te zijn, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:15

hij is wel wat dik dus pas maar op. Maar ik zie dat ie net als mijn fjord geen schoft heeft en dat maakt het zo moeilijk om een passend zadel te kopen.
Ik heb dus een wintec 500 met witte boom ( breedste) er in. De boom is verstelbaar dus dan moet ie echt pasend gemaakt kunnen worden. Super zadel. En om het voor mijn biletjes nog comfortabeler te maken heb ik een gelpadje op mijn zadel. heerlijk. Dit kan ik je dus ten zeerste aanbevelen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:21

trouwens de wintec heeft een nieuwe boom
een extra breede als je op de site gaat kijken zie je daar meer info over http://www.wintec.net.au/

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:28

Ik ken het probleem en ik heb een NRPSer dus moet je na gaan, er bestaan geen standaard maten voor mijn pony alleen als je er een op maat laat maken of, wat mijn keus uiteindelijk was, er een neemt met een verstelbare boom

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:31

Nou, hij is wel wat aan de dikke kant, maar er moet écht wel een zadel op passen hoor.
Bij ons op de manege heeft toch een veel dikkere gestaan, die moest een heleboel kilo's afvallen voordat er überhaupt een zadel op paste

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:00

hij heeft wel een brede rug, maar ik denk eigenlijk ook wel dat er een normaal zadel op moet passen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 07:53

zelfs de witte boom,is volgens de zadelmaker te smal!!!(maa rhij heeft niet er niet opgelgd,om te laen zien)
en de nog bredere bomen zijn volgens hem nog niet in de handel?!
ik wilde heel graag de wintec issabelle werth proberen namelijk!

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:02

Mn oude haflinger had ook die omvang maar daar paste een gewoon haflinger zadel op die is speciaal voor paarden en ponys met een vrij brede rug

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:10

Thorowgood heeft extra-extra-wijde zadels, speciaal voor de bredere paarden/pony's. Mijn Fellpony had ook zo'n maatje nodig (Wintec paste niet...). Kijk anders ff op http://www.thorowgood.com/
voor meer info!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:42

Pfff.. hij is breed in zijn rug jaar. Maar dat er nou geen zadel op past. Nee hoor. Vanaf de foto te zien valt het allemaal wel mee.

Tinkerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:19

Vind je een boomloos zadel niks dan? Dat past tenminste altijd (ook als ie straks afgevallen is)
www.boomloosrijden.nl
www.torsion.nl
Ze zitten heerlijk, en de paarden vinden het ook geweldig, geen harde boom meer op hun rug.

Trea

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:30

Nou, tegenwoordig zijn geloof ik zowat voor alle soorten paarden zadels. Ze hebben allemaal verschillende soroten en maten, dan moet er heus wel eentje voor jou wat dikke fjord te vinden zijn!
Van zademarkt heb ik deze gevonden, misschien past die wel:
HAFLINGERZADEL
Extra wijde kamer
Ranger 222
17" of 18"

Compleet met set lederen stijgbeugelriemen, singel en zware roetsvrijstalen stijgbeugels

Afbeelding Dat is 'm

Hij kostte eerst E 439,- maar nu E 189,-!!
Op zadelmarkt zijn alle zadels en hoofdstellen enz. sterk afgeprijsd!
Kijk maar op http://www.zadelmarkt.nl

Nog succes verder met het zoeken en sterkte met je stuitje!
Kus YerrY

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:48

mjet schreef:
hij is wel wat dik dus pas maar op. Maar ik zie dat ie net als mijn fjord geen schoft heeft en dat maakt het zo moeilijk om een passend zadel te kopen.
Ik heb dus een wintec 500 met witte boom ( breedste) er in. De boom is verstelbaar dus dan moet ie echt pasend gemaakt kunnen worden. Super zadel. En om het voor mijn biletjes nog comfortabeler te maken heb ik een gelpadje op mijn zadel. heerlijk. Dit kan ik je dus ten zeerste aanbevelen.

Wintec past lang niet altijd, ook mijn pony is te breed en de witte is dus te smal, bomen kunnen wel breder maar het zadel niet.

Iig heb ik dit probleem ook, alle zadels tot nu toe passen niet. Ook de thorowgood XX wide is nog te smal.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:53

als ik dat zo zie is mijn kwpner nog breeder, ik heb voor zijn dekens speciale tussen stukken om de voorkant breder te maken.

Mijn paard was ook uit mijn zadel gegroeit (medium boom) nu heb ik een brede boom van kn (kn valt breed, een medium boom van kn is bij andere merken al een brede) en dan heb je ook nog extra breed van kn. Is wel een duurder zadel maar zit heerlijk en zal zeker weten passen!
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 07-07-05 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:55

mijn paard heeft trouwens wel de zelfde bouw verder maar dan groter, heeft ook geen schoft, is erg rond en heeft een korte rug.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:00

Ik vind je paardje helemaal niet zo dik.
Het lijkt mij dat hier wel een zadel voor te vinden is...
want er zijn genoeg bredere paarden!
leuk paardje trouwnes:D

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 08:31

goed bedoeld Djerada,maar ik hoef geen zadelmarktzadel,als geven ze hem kado!!

een bijkomend probleem is ,dat ik door beschadigde zenuwen in mijn stuit,een zadel moet hebben dat superzacht zit,en een hele diepe zit heeft,anders kan ik niet eens rijden!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:37

mijn haflinger paste ook geen enkel zadel op ook zo breed en geen schoft ik had een haflingerzadel ma da was niks nu heb ik een dresuurzadel van de zadelmarkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:39

wat een vreemde zadelmaker dat hij geen zadel heeft wat op je brede paard past? dan kan hij ook geen zadels maken, om het zo maar even te zeggen.

ik heb net eentje op maat laten maken, zoals een zadelmaker dat bij elk paard kan doen, door de boom te veranderen/vernieuwen. gam is dus ook behoorlijk breed en rond van boven, dus geen schoft en hij paste de witte wintecboom ook niet meer. ik ben bij Van Triest in Meppel geweest, en het zadel ligt nu mooi passend op zijn rug.

het is gewoon een 2e hands dressuurzadel, dus als je zadelmaker een échte 'maker' is kan hij dit ook.