Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:Terug keuren zal waarschijnlijk nodig zijn voor rijbewijs b
Als je weet dat je alleen je eigen paard van X aantal kilo's vervoerd, zie ik daar geen probleem in.
Trailer word er niet slechter van
Volgensmij zijn het beide goede trailers.
Zelf hebben we een Atec en die bevalt goed.
Trapbescherming heb ik ook niet
Paard staat muisje stil op de trailer
goldwing schreef:heb altijd een weijer gehad hele fijne trailer goede wegligging komt ook goed uit de test
Nu heb ik een atec maar ik heb wel de olympia line gepakt vanwege de test
Daar kwam de tecnoline (geloof ik) niet zo goed uit Was op zich een hele goede trailer voor zijn geld maar het was vermoeiend voor het paard om daar lange afstanden in te staan vanwege de bodemtrilling
De test heeft die trailer niet afgekraakt begrijp me goed maar de kant tekening van vermoeide benen stond er bij
Hippotha schreef:Klopt. Heeft niets met vermogen ofzo te maken. Plus je kan hem altijd weer terug laten zetten. Paar dweegt 550-600, trailer 580, dus onder 1200 en dan heb ik geen E nodig. Vind het ook eerlijk gezegd onzin om een apart rijbewijs te halen. Een middagje met Pa oefenen is wel zo goedkoop!!
Heeft iemand toruwens ervaring met Weijer? Ik zie ze bijna nooit!
PS: Is bokt bij jullie ook zo ooonnnttttzettend traaaaag? Ik word er niet goed van
Sall schreef:Hippotha schreef:Klopt. Heeft niets met vermogen ofzo te maken. Plus je kan hem altijd weer terug laten zetten. Paar dweegt 550-600, trailer 580, dus onder 1200 en dan heb ik geen E nodig. Vind het ook eerlijk gezegd onzin om een apart rijbewijs te halen. Een middagje met Pa oefenen is wel zo goedkoop!!
Heeft iemand toruwens ervaring met Weijer? Ik zie ze bijna nooit!
PS: Is bokt bij jullie ook zo ooonnnttttzettend traaaaag? Ik word er niet goed van
Is het bruto gewicht van de trailer op de papieren dan ook 1200? want met je B rijbewijs kijken ze niet naar het werkelijke gewicht.
Sall schreef:Meer info over de wijzigingen die men wil doorvoeren ivm het B- E rijbewijs
http://clicks.ilse.nl/reg.jspx?rid=RES1 ... 3D75%26rss
Sall schreef:hier de tekst:
BRUSSEL - Wie een rijbewijs-B heeft, mag in de toekomst in de hele Europese Unie een combinatie van auto en caravan besturen van maximaal 4250 kilo. Daarvoor bestaat een voldoende meerderheid onder de Europese ministers van Verkeer en in het Europees Parlement. Dat is donderdag vernomen uit diplomatieke bronnen in Brussel. Het is nog niet bekend wanneer het plan zal worden ingevoerd.
Momenteel geldt voor een eigenaar van een rijbewijs-B nog een limiet van 3500 kilo. Het Europees Parlement wil dat chauffeurs die over een B-rijbewijs beschikken ook een lichte vrachtwagen tot 4250 kilo mogen besturen. Daarvoor bestaat echter geen meerderheid onder Europese verkeersministers. Vooral Nederland ziet dit niet zitten. Zo'n akkoord zou er op neerkomen dat ook houders van een normaal rijbewijs ook achter het stuur van zware kampeerbussen kunnen gaan zitten.