Trailer: Atec of Weijer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

Trailer: Atec of Weijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 19:24

Hoi hoi,

Ik ga een nieuwe trailer kopen, maar kan niet kiezen:

Atec Technoline 3200 euro teruggekeurd, kentekenbewijs en al

Royall Class (van hooff) (Atec met rubber gietvloer en rubber op mat)3800 Ook teruggekeurd

Weijer, met rubber gietvloer en rubber op mat: 3400 nog niet teruggekeurd

Zouden jullie trapbescherming nemen?
Paard heeft wel ijzers, trapt niet gauw, alleen met aansingelen.

Gr. Esther

ikke

Re: Trailer: Atec of Weijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:30

Geen van beiden. Ik heb het niet op terugkeuren. Dat kost je laadvermogen en daar kun je nooit genoeg van hebben (net als motorvermogen).
Trapbescherming (meer gewicht) kost nog meer laadvermogen, als ie netjes op z'n vier voetjes blijft staan, zou ik daar dus ook niet aan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:32

Terug keuren zal waarschijnlijk nodig zijn voor rijbewijs b
Als je weet dat je alleen je eigen paard van X aantal kilo's vervoerd, zie ik daar geen probleem in.
Trailer word er niet slechter van

Volgensmij zijn het beide goede trailers.
Zelf hebben we een Atec en die bevalt goed.

Trapbescherming heb ik ook niet
Paard staat muisje stil op de trailer

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:40

Die trapbescherming weegt echt niet zo veel hoor. Ik zou het wel doen, je weet nooit of je er toch niet een keer een ander paard/pony inzet die misschien iets minder rustig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:47

Dan moet ik erbij vermelden dat ik de trailer eigenlijk nooit uitleen
2x gedaan in geval van echte nood
Voor de rest ben ik er te zuinig op, mensen moeten zelf maar zo'n duur ding kopen als ze graag naar wedstrijd of les gaan

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:51

Nou ja..... ff heel cru dan maar...... als mijn pony morgen dood neer valt, koop ik waarschijnlijk toch weer een ander paard/pony. En of die rustig op de trailer zal staan?

En als iemand een spoedgeval heeft, zal ik nooit weigeren om een paard naar de kliniek te brengen..... ook niet als ie zich regelmatig laat vallen of om zich heen slaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:54

Daarom heb ik ook 2x een uitzondering gemaakt
Kan me de zijwanden ook weinig schelen

En bij een andere van mezelf zie ik wel, dan kun je nog altijd trapbescherming er tegen maken

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 20:56

runningkawa schreef:
Terug keuren zal waarschijnlijk nodig zijn voor rijbewijs b
Als je weet dat je alleen je eigen paard van X aantal kilo's vervoerd, zie ik daar geen probleem in.
Trailer word er niet slechter van

Volgensmij zijn het beide goede trailers.
Zelf hebben we een Atec en die bevalt goed.

Trapbescherming heb ik ook niet
Paard staat muisje stil op de trailer

Klopt. Heeft niets met vermogen ofzo te maken. Plus je kan hem altijd weer terug laten zetten. Paar dweegt 550-600, trailer 580, dus onder 1200 en dan heb ik geen E nodig. Vind het ook eerlijk gezegd onzin om een apart rijbewijs te halen. Een middagje met Pa oefenen is wel zo goedkoop!!

Heeft iemand toruwens ervaring met Weijer? Ik zie ze bijna nooit!

PS: Is bokt bij jullie ook zo ooonnnttttzettend traaaaag? Ik word er niet goed van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:59

Hier in de regio zie je ze heel veel
Niet raar, is niet ver van Deurne, waar ze gemaakt worden.
Van de mensen die ik ken die er 1 hebben, zijn die zover ik weet allemaal tevreden

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:29

heb altijd een weijer gehad hele fijne trailer goede wegligging komt ook goed uit de test
Nu heb ik een atec maar ik heb wel de olympia line gepakt vanwege de test
Daar kwam de tecnoline (geloof ik) niet zo goed uit Was op zich een hele goede trailer voor zijn geld maar het was vermoeiend voor het paard om daar lange afstanden in te staan vanwege de bodemtrilling
De test heeft die trailer niet afgekraakt begrijp me goed maar de kant tekening van vermoeide benen stond er bij

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:19

Ik heb onlangs een Hotra Salinero gekocht.
Mèt trapbescherming. Mijn paard trapt niet, maar ik heb wel een veulen die ik over drie jaar ook op de trailer wil vervoeren en ik heb geen idee of zij rustig op de trailer zal staan.

Zonder trapbescherming zal de coating die op de zijschotten zit sneller kapot gaan waardoor de zijschotten makkelijker zullen rotten.
Een RVS trapbescherming weegt niet zo gek veel, dus daarom hoef je het niet te laten.

Goldwing, welke test?

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 07:32

goldwing schreef:
heb altijd een weijer gehad hele fijne trailer goede wegligging komt ook goed uit de test
Nu heb ik een atec maar ik heb wel de olympia line gepakt vanwege de test
Daar kwam de tecnoline (geloof ik) niet zo goed uit Was op zich een hele goede trailer voor zijn geld maar het was vermoeiend voor het paard om daar lange afstanden in te staan vanwege de bodemtrilling
De test heeft die trailer niet afgekraakt begrijp me goed maar de kant tekening van vermoeide benen stond er bij

Goldwing,

Ik zit heel internet af te struinen naar testen van trailers.
Hoe kom je eraan??

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:49

Hippotha schreef:
Klopt. Heeft niets met vermogen ofzo te maken. Plus je kan hem altijd weer terug laten zetten. Paar dweegt 550-600, trailer 580, dus onder 1200 en dan heb ik geen E nodig. Vind het ook eerlijk gezegd onzin om een apart rijbewijs te halen. Een middagje met Pa oefenen is wel zo goedkoop!!

PS: Is bokt bij jullie ook zo ooonnnttttzettend traaaaag? Ik word er niet goed van

Is het bruto gewicht van de trailer op de papieren dan ook 1200? want met je B rijbewijs kijken ze niet naar het werkelijke gewicht.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 07:52

Sall schreef:
Hippotha schreef:

Is het bruto gewicht van de trailer op de papieren dan ook 1200? want met je B rijbewijs kijken ze niet naar het werkelijke gewicht.

Ja, laadvermogen+lediggewicht wordt 1200.
Auto weegt 1208, dus ik hoef geen E-rijbewijs te hebben.
Ben ik toevallig achtergekomen. Ze houen het expres stil. Belachelijk!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:00

Ik kan het je nog leuker vertellen, het is de bedoeling om over een tijdje het maximale gewicht (auto + laadvermogen/lediggewicht) omhoog te schroeven van 3500 naar 4500 !! Wordt natuurlijk ook stil gehouden!
Ik stond op het punt om voor mijn E te gaan, maar ik besteed die 400/500 euro liever aan iets anders!
Ik wacht nog op de details..

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:14

Goldwing,

Ik zit heel internet af te struinen naar testen van trailers.
Hoe kom je eraan??

Stond in het Bit bewaarboek van een jaar of 2 3 geleden

Ik had toen een weijer ( niet van mij zelf overigens maar wel altijd tot mijn beschikking) en die kwam goed uit de test
Een kennis van mij had toen net een nieuwe Tecnoline en daar werd dus vermoeiende paarden benen bij vermeld
Er was er ook nog een een Buckner volgens mij waar het over het paarden hoofd heen trok ook al waren de ramen dicht maar zat de beluchting dus op de verkeerde plaats en stond het paard steeds met zijn hoofd in de tocht
Maar de Atec en weijer waren beide goede prijs kwaliteitsverhoudingen
Ik heb nu zelf een vol polyester olympia line van atec en daar ben ik heel tevreden over net als over de geleende weijer
Als de fabrikant open was toen ik een trailer ging kopen ( bouwvak vakantie) had ik waarschijnlijk ook een weijer gekocht maar door de sluiting in deurne liep ik tegen deze atec aan en die is ook iets breder dat is een 1 3/4 en weijer heeft alleen 1 1/2

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:44

ik heb pas een weyer gekocht,een oudje uit 1984.

speciaal zijn we voor deze gegaan omdat deze een max laadvermogen van 1088kg heeft.

en onze auto mag 1300kg trekken,en omdat we hier 3 tunnels doormoeten heb ik liever iets vermogen over.

ik heb en paar x een trailer gehuurt met de auto die 1500kg mocht trekken en deze trailer was 1500kg ,nou de auto had toch moeite met de tunnels hoor.

daarom nu een lichte trailer,hij weegt 580kg en ik mag 508kg laden mijn pony weegt ongeveer 450kg.

Afbeelding

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 09:46

En wat vinden julie van de Royal class van van de Hooff.
Schijnt ook Atec te zijn , maar dan goedkoper. Is dit wat?

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:32

OK. Ik ga vanmiddag kijken en ik weet bij god niet wat ik moet kopen.
Nu kreeg ik een mail dat Henra veel beter is. Dat Horta ook goed is, maar een ander vond Hotra niets...

NU ben ik wel gecharmeerd van Weijer. (prijs/kwaliteit)
Maar die zit best ver weg. Moet ik voor onderhoud dan ook daarnaartoe of kan dat ook bij een ander?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:40

Ik heb net een Henra Amazone gekocht en ben er heel tevreden over. De reden dat ik uiteindelijk bij Henra uitkwam, zit in de kunststof vloer die zij kunnen leveren. Ik vind het een zeer complete trailer en lekker hoog (235 cm), maar of ie beter is dan Hotra..... ik zou het echt niet weten.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:09

Hoe hoog moet een trailer zijn voor een paard van 1.73m?

Ik heb er een gevonden en die is 2.20m of 2.25m.
Henra is 2.35 men Weijer maar 2.20m

Nu zou 2.25m toch wel goed zijn, anders zouden ze hem toch hoger maken?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:13

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:22

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:56

http://clicks.ilse.nl/reg.jspx?rid=RES1 ... 3D75%26rss

deze wel?

hier de tekst:

BRUSSEL - Wie een rijbewijs-B heeft, mag in de toekomst in de hele Europese Unie een combinatie van auto en caravan besturen van maximaal 4250 kilo. Daarvoor bestaat een voldoende meerderheid onder de Europese ministers van Verkeer en in het Europees Parlement. Dat is donderdag vernomen uit diplomatieke bronnen in Brussel. Het is nog niet bekend wanneer het plan zal worden ingevoerd.

Momenteel geldt voor een eigenaar van een rijbewijs-B nog een limiet van 3500 kilo. Het Europees Parlement wil dat chauffeurs die over een B-rijbewijs beschikken ook een lichte vrachtwagen tot 4250 kilo mogen besturen. Daarvoor bestaat echter geen meerderheid onder Europese verkeersministers. Vooral Nederland ziet dit niet zitten. Zo'n akkoord zou er op neerkomen dat ook houders van een normaal rijbewijs ook achter het stuur van zware kampeerbussen kunnen gaan zitten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:37

Sall schreef:
hier de tekst:

BRUSSEL - Wie een rijbewijs-B heeft, mag in de toekomst in de hele Europese Unie een combinatie van auto en caravan besturen van maximaal 4250 kilo. Daarvoor bestaat een voldoende meerderheid onder de Europese ministers van Verkeer en in het Europees Parlement. Dat is donderdag vernomen uit diplomatieke bronnen in Brussel. Het is nog niet bekend wanneer het plan zal worden ingevoerd.

Momenteel geldt voor een eigenaar van een rijbewijs-B nog een limiet van 3500 kilo. Het Europees Parlement wil dat chauffeurs die over een B-rijbewijs beschikken ook een lichte vrachtwagen tot 4250 kilo mogen besturen. Daarvoor bestaat echter geen meerderheid onder Europese verkeersministers. Vooral Nederland ziet dit niet zitten. Zo'n akkoord zou er op neerkomen dat ook houders van een normaal rijbewijs ook achter het stuur van zware kampeerbussen kunnen gaan zitten.

Hhmm, vorm van oude wijn in nieuwe zakken. Je mag nu (theoretisch) ook al met 4250kg de weg op. (auto MTM 3500kg en aanhanger max 750kg). Ze geven er alleen een andere draai aan. Als ik het goed lees, kijken ze straks naar de MTM van de combinatie en die mag dan maar 4250kg zijn.
Voor die vrachtwagentjes ben ik eigenlijk wel voor, dan verdwijnen al die levensgevaarlijke, veel te lichte, busjes eindelijk van het toneel.

on topic: Ik zou voor Weijer gaan, daar heb ik meer goede ervaringen mee dan Atec. Atec is niet slecht, maar Weijer is beter.
Persoonlijk zou ik niet bezuinigen op rijbewijzen, ik zie, ook hier weer, te vaak van die kan-eigenlijk-niet-maar-toch combinaties langskomen. Ik snap niet zo goed dat mensen klauwen met geld spenderen aan paarden en dan niet zorgen dat hun reispapieren goed zijn en dat ze WETEN waar ze mee op pad zijn. 80% van de paardeneigenaren schatten hun paard te licht. Zelfs de politie ging op z'n muil met hun 2000kg Westfalia's. Die hebben de boel ook moeten ombouwen naar 2400kg specificatie om aan de regels te kunnen voldoen!
Ik weet wel dat ik makkelijk praten heb met B-C-E op zak, maar het is de moeite en het geld meer dan waard geweest, daar kan een "lesgevende pa" echt niet tegenop.