Waarde paard (ben bang dat ik te weinig heb betaald...)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

npguitv

Waarde paard (ben bang dat ik te weinig heb betaald...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 19:20

Hoi, ik heb zo'n 8 maanden geleden mijn huidige paardje gekocht, dit nadat mijn toenmalige paard overleden was aan koliek. Daar mijn paard toen niet verzekerd was en ik ook nog twee operaties moest betalen was mijn spaarpot aardig leeg.
Ik ben toen dus op mijn huidige paard gestuit. Hij was toen 3,5 jaar oud, net gecastreerd en hij kon al een zadeltje op zijn rug verdragen (daar was het dan ook wel mee gezegd). Moet toegeven het was oktober, dus ik kan me voorstellen dat de boer er vanaf wilde voor de winter en een nauwelijks beleerd paard, net hengst af. Okay, zo beredeneerde ik toen dat de vraagprijs redelijk was. Ik dacht bij mezelf dat hij in het voorjaar, beleerd, vast meer moest kosten...
Maar nu lees ik zo die topics over waarde bepaling en nu ben ik bijna bang dat er iets met hem moet wezen wat ik over het hoofd gezien heb ofzo... maar ik kan echt niets ontdekken + dat mij verteld wordt dat hij veel in zijn mars heeft!
Nu lijkt het me wel eens leuk als jullie hem "taxeren" op de punten zoals ik hem gekocht heb (dus niet vragen wat zijn niveau nu is etc.)
Dan vertel ik aan het einde wat ik ervoor betaald heb...
(niet extra laag gaan zitten nu, omdat ik gezegd heb dat hij goedkoop was, gewoon schatten wat je zelf vind) Ik ben echt benieuwd, want ik snap er niets van!
PS. Hij is een Kennedy x Ed King Hill x Samber
Foto's zitten in mijn profiel.

Paris85

Re: Waarde paard (ben bang dat ik te weinig heb betaald...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:22

2000 euro.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Waarde paard (ben bang dat ik te weinig heb betaald...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:24

Op Rassenpraat lopen taxatietopics voor diverse rassen.
Dit is de link voor de KWPN'ers:
viewtopic.php?f=51&t=158100
Ik zal hier een slotje op zetten.