hoefsmit gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

o0marije0o

hoefsmit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 19:02

hoihoi

ik ga binnekort beginnen met het verzorgen van 2 "verwaarloosde"pony's de geen die de paarden verzorgde is weggestuurd en nu staan de paarden al een jaar lang zonder verzorgt te worden. Ze worden aleen binnen gezet in de winter en ze krijgen dan voer. nu staan ze al een lange tijd buiten in een slechte omstandigheid. er is een soort paddock maar dat is meer een modderbak waar je erg ver in weg zakt en een soppige wei waar ze in staan. Hun hoeven zien er niet uit dus die wil eerst goed laten doen. Maar nu heb ik een probleempje. Naast ons is een stal , waar regelmatig een hoefsmit komt maar die heeft slechte ervaringen door de vorige verzorger en wil ze niet meer doen. Maar ik kan geen andere in de buurt vinden.
Weet iemand wel een hoefsmit in de buurt van Weesp? t gooi ?

groetjes

Ineke2

Re: hoefsmit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:59

Heb je wel eens aan de eigenaar gevraagd of de pony's regelmatig naar de hoefsmiD gaan? Misschien wilde hij/zij binnenkort wel de smid langs laten komen?

Pony's kunnen beter in de regen lekker buiten staan dan de hele dag maar op stal.
Dat de wei en bak nu erg nat is, is wel logisch gezien het weer de afgelopen dagen.
Zolang ze geen mok o.i.d. hebben is dat helemaal niet zo'n ramp.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 23:14

nee dat is zo, maar ze staan het ehle jaar erin en ze gaan nooit naar de hoefsmit, ze lopen op hun stralen, erg zielig , wil dat er zo snel mogelijk iets aan gebeurt. Er zijn ook al mensen naartoe gestuurd van de dieren bescherming maar die konden niets doen. Aangezien ik vakantie heb wil ik graag de beesjes opknappen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:44

Ook op hun stralen lopen is niet erg, dat hoort eigenlijk. De straal zorgt er namelijk voor dat de hoef genoeg groeit, als die op de grond komt, krijgt de rest van het lichaam een 'seintje' dat de hoef moet groeien.

Ik neem aan dat de pony's geen ijzers hebben, misschien zijn de hoeven gewoon zo goed dat er zo goed als nooit een smid nodig is.

Mijn pony's (zonder ijzers) gaan ook maar 1x in de 4 soms zelfs 5 maanden. het is niet eerder nodig.

Heb je misschien foto's van de pony's? Waar ze staan en hun hoeven?