bomproof maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

bomproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 18:51

Ik heb een ontzettend leuk paard, Binnen is hij ontzettend braaf te rijden. Maar ik wil zo graag ook buitenritten met hem maken. Maar buiten is hij heel erg kijkerig springt snel opzij en hij als als de dood voor groot verkeer. Ik ben zelf ook een enorme schijterd en durf hem daar dus ook niet door heen te rijden.

Kan ik mijn paard nergens heen brengen, Die hem dan helemaal verkeersmak maken? EN dat ik er dan veilig en vertrouwd op naar buiten kan?

LittleKathy

Re: bomproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:01

Ik denk dat je gewoon zelf moet oefenen, want ik ben niet bekend met mensen die dit doen. Als je zelf al bang bent breng je dit over op je paard. Ga iig niet alleen, maar neem iemand mee voor je zelfvertrouwen, en ga naar rustige weggetjes, waar geen verkeer is. Of ga in de bak oefenen met ''eng'' materiaal! En geef je paard zelfvertrouwen door hem te belonen. Succes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:04

mijn baas zegt altijd "geef vertrouwen, krijg vertrouwen"

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 19:06

Het probleem is eigenlijk. Dat ik echt een schijterd ben. Zolang ik er naast loop. Vind ik het niet erg. Maar ik ga er voor geen goud buiten op. Ben een tijdje terug met een paard over een drukke weg gevlogen. En sindsdien vind ik het dood eng. Maar ik wil zo graag naar buiten. Ontspannen ritjes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:14

lastig he,ik ken het wel een beetje.
vroeger ging ik altijd heerlijk in mijn upje biten rijden,nu ben ik ook een scheiterd.
misschien kan je een vriendin/instructrice een keer vragen of ze erop wil rijden buiten?
dan kan je misschien een beetje kijken hoe dat gaat..
en met iemand samen gaan wil ook wel helpen, je paard is misshcien ook wat moediger met een ander paard erbij, en zo kun jij vertrouwen opbouwen.

begin anders met kleine stukjes?
als ik met mijn paard naar de manege ga moet ik ook 500 meter over de weg, dat is fijn om wat te oefenen.
misschien heb jij ook ergens een kort zandpad of een dijkje ofzo..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:20

Mijn pony's zijn al bomproof voordat we de eerst keer naar buiten gaan. Mijn wei zit an een weg waar ze 80 rijden, regelamtig ambulances alngskomen. We zitte tegen het bos aan dus in de zomer bvliegen er regelmatig helicopters over om het bos te controleren en de andere kant grenst de bak aan het land van de boer waar regelmatig met een trekker met rare dingen erachter word gemaait, gemest, enz. Alleen treinen weet ik dus niet. Misschien kan je zoiets in de buurt vinden waar hij een tijdje kan staan.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:46

Als je er naast lopen niet eng vind, ga dat dan doen...
Ga heel erg veel wandelen en zoek dan 'rare' situaties op. Door een woonwijk, naar een boeren erf etc etc. Laat je paard vanalles 'meemaken'. Als je dan merkt dat je paard er steeds rustiger op reageert zul je zelf ook meer vertrouwen krijgen. Dan naar buiten met iemand anders... Zo langzaam uitbouwen.

Zolang jij er geen vertrouwen in hebt zal het niet minder worden. Dus in feite moet je jezelf trainen en niet je paard

Dus lekker aan het wandelen!

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:07

Lijkt mij ook dat je zelf zoveel mogelijk rustig moet worden.
Als je niet alleen durft vraag dan iemand mee die naast jullie blijft lopen terwijl jij zelf op je paardje zit.

Zo heb ikzelf ook gedaan met dat hyperkipje van een dochter van me.
Zij op het paard en ik ernaast aan een halstertouw.

Even oefenen, nu rijd ze zelf maar ik ga nog wel met haar mee.

Succes.