voor mensen me petrie laarzen een vraag!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliesje

voor mensen me petrie laarzen een vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 12:43

heb gister petrie perfect laarzen gekocht!
nu probeer ik ze thuis een beetje in te lopen maar valt vies tegen!
als ik me been buig snijdt de achterkant gewoon in me been!
nu is me vraag hoe zal de eerste keer wel niet op het paard zijn??
en hoe lang duurt het ongeveer voordat je ze goed ingelopen hebt?
met die andere laarzen heb ik hiermee niet zo,n probleem mee!

alvast bedankt!

djedda

Re: voor mensen me petrie laarzen een vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:52

Haha, ja dat ken ik! heb ze nu ongeveer een jaar en heb minstens 2weken wel pijn geleden in mijn knieholtes. Die waren blauw!
Maar het komt allemaal goed, wees niet bang, na 2 weken heb je ze wel ingelopen. Maar als je dan gaat rijden is het wel even wennen hoor, je lijkt dan net een beginner voor je gevoel

succes ermee!

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:55

Ik heb mijn laarzen 4 weken lang ingelopen. Vooral traplopen (moet je natuurlijk wel een trap in huis hebben) helpt goed bij het dalen van de laars. Ik heb nog zeker 3 maanden last gehad van bloedblaren in mijn knieholtes. Maar als ze ingelopen/ingereden zijn wil je niet anders meer. Sterkte!

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 13:20

Ipsiedipsie schreef:
Ik heb mijn laarzen 4 weken lang ingelopen. Vooral traplopen (moet je natuurlijk wel een trap in huis hebben) helpt goed bij het dalen van de laars. Ik heb nog zeker 3 maanden last gehad van bloedblaren in mijn knieholtes. Maar als ze ingelopen/ingereden zijn wil je niet anders meer. Sterkte!

haha je moet mij nu eens trap zien lopen dan lach je je echt ziek gewoon!
voel me echt een iemand op stelten!
en flink pijn dat het doet!
om 3 uur ga ik richting paardjes!
kijken hoe dat gaat..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:35

op een paard zitten de laarzen veel fijner gewoon even je beugels een gaatje langer doen
ik heb ook de Petrie Perfect laarzen, en als ze eenmaal ingelopen zijn, wil je niets anders meer! het is alleen flink wennen en pijn lijden he.....
persoonlijk zou ik geen trappen met de laarzen lopen, daar zijn die laarzen ook niet voor gemaakt, en je maakt ze daar niet soepeler van op de plekken waar je ze soepel moet hebben.
waarom denk je dat mensen met leren laarzen op concoursen vaak met de benen languit op een stoel zitten juist doordat ze dan die rand anders in hun knieholte krijgen. net zoals je dat krijgt van traplopen.
gewoon elke dag even een half uurtje inlopen bij bv stallen uitmesten en het alvast gebruiken bij rijden is voldoende.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:38

Ze hebben mij bij het kopen van de laarzen aangeraden om trappen te lopen. Dit heb ik dus ook gedaan.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:04

Je kunt eventueel (tijdelijk) een hakje in je laars leggen. Je knieholte komt dan wat hoger en zodoende "snijdt" de laars niet meer. Inderdaad kwestie van goed poetsen en gaan gebruiken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:32

Ik had geen laarzen meer. En had over een week wedstrijd. Ik heb toen ook petries aangeschaft. Maar ik moest ze binnen 6 dagen ingelopen hebben. Ik heb echt blaren gehad. Elke dag een paar uur op die dingen gelopen. Maar na 6 dagen kon ik er mee rijden. Deed nog wel erg zeer in mijn knieholte. Na die westrijd hebben ze weer een maand in de kast gestaan vond ze vreselijk om uit te krijgen. Daar na heb ik weer een x mee gereden. En nu een jaar later rij ik er bijna elke dag mee. Vind ze nu heerlijk (heb ze wel een beetje op laten rekken kreeg steeds kramp met uittrekken)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:41

Ik heb er zooltjes onder mijn hak ingedaan, scheelde een hoop problemen.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:42

ok je hebt er nu niets meer aan, maar ik heb gewoon wat lager uitgesneden laarzen gekocht en heb dus nergens last van gehad!
Die hoge boog is mooi, maar mijn laarzen zitten van het begin af aan superfijn en dat cmtje lager vind ik eigenlijk niet veel "lelijker"

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:20

Ik heb mijn laarzen altijd meteen uit nadat mijn paard op de trailer staat, kan ik eindelijk weer lopen! Ik heb er echt weken over gedaan om ze in te lopen

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:26

Ik heb ze ook gekocht. Donderdag zijn ze waarschijnlijk binnen en wordt het voor mij ook pijn lijden

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:51

Je moet de laarzen helemaal niet inlopen maar er gewoon mee gaan rijden. Laarzen zijn om mee te rijden en niet om mee te lopen.
Ik heb mijn Petrie Perfect laarzen nu anderhalf jaar en zitten perfect met rijden maar na het rijden trek ik ze ook altijd meteen uit als ik er mee ga lopen zitten ze voor geen meter

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:48

Ja doeiiiiii, heb je wel eens met kakelverse laarzen op een paard gezeten! Auwwwwwwwwwww.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:08

2 weken met lopen :
en ong. 4 weken baluwe enkels gehad (van het inzakken)
maar neit continu pijn..

nu zitten ze heerlijk.

ik ben er wel meteen mee gaan rijden..

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:36

Ik heb Königs en daar heb ik echt nooit last van gehad, maar die @#%Petries , nooit meer
Ik heb de mijne voor concours en de Königs voor training, maar oow wat heeft het lang geduurd voordat ik met die dingen normaal kon rijden. Ik heb ze braaf ingelopen, maar na 10 min op een paard kwam het bloed door de rijbroek !!! En ik had de beugels al een gaatje langer gemaakt . Voor mijn gevoel heb ik zeker een maand met 2 houten stokken onder mijn knie gereden, nu heb ik gelukkig geen kapotte knieholtes meer na het rijden.
Verder doe ik mijn laarzen pas aan als ik opstap en nadat het paard op de trailer staat ook direct weer uit.
Ja de kramp van het uittrekken heb ik ook, maar ik rij nu met een paar pantykousjes over de sokken zodat ze een heel stuk makkelijker uitglijden
Één ding staat vast, dit zijn mijn eerste en laatste Petries, geef mij maar Königs