Paard huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsiedipsie

Paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 12:11

Ik kan een paard huren voor de hele week. Ik ben dan ook de enige die het paard rijdt. Ik moet dan de stallingskosten en de hoefsmid betalen en natuurlijk eventuele extra lessen of als ik op wedstrijd wil. De dokterskosten incl. wormenspuiten etc. worden door de eigenaar betaald.
Wat zijn de voor- en nadelen van een paard huren?

Zijn er nog meer studenten die een paard huren of zelf gekocht hebben en waarvan de ouders niet mee betalen? Hoe doen jullie dit financieel?

Ipsiedipsie

Re: Paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 13:06

Is er echt helemaal niemand die me wat advies kan geven?

Paris85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:09

Het voordeel is natuurlijk dat je de aanschafkosten niet hoeft te betalen! Ik ben zelf student en zou best een paard kunnen onderhouden maar ik zou de aanschafkosten nu nog niet kunnen betalen dus moet ik doorsparen!

Waar huur jij een paard en is dat op 1 stal?

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 13:26

Ik wil misschien een paard gaan huren. Het paard staat op de stal waar ik nu een bijrijdpaard heb. Het paard dat ik wil gaan huren loopt nu L2 wedstrijden en kan meer.

jazzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:16

het ligt eraan hoeveel je moet betalen want als je de volle mep moet betalen zou ik het niet doen want voor dat geld kan je ook een eigen paard onderhouden!
ik heb zelf ook een eige pony die ik zelf betaal,de helft van me maandsalaris...
maar voor jou toch een voordeel,als hij ziek word dan hoef je het niet zelf te betale!
mag ik vrage waarom de eigenaar zijn paard verhuurt?

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 14:33

Ik zou de volledige stalling moeten betalen € 220,-. Het is inderdaad waar dat ik daarvoor ook een eigen paard kan onderhouden. Maar omdat mijn ouders niet mee willen betalen en ik student ben en ook nog andere dingen wil doen, wil ik liever nog geen eigen paard tot ik klaar ben met studeren. De eigenaar van dit paard heeft meerdere paarden, ze willen dit paard verkopen of verhuren. Ik vind het zelf een voordeel dat ik bijna geen risico's hoef te dragen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:42

Ik ben niet zo'n voorstander van dit soort constructies.
Wat bevoorbeeld als het paard tijdens het rijden valt en zn been breekt? Wiens verantwoordelijkheid is dat dan?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:44

De stal waar ik paarden rijd verhuurt manègepaarden voor een week, twee weken, een maand, ... tot zelfs voor onbeperkte huur. Voor kortere periodes weet ik niet hoe het zit, maar voor een maand betaal je 250€ (cf. stalgeld 210/160€). Smid, DA, ... zijn voor de manège. Toen ik Memuska nog niet had huurde ik weleens mijn lievelingspaardje (schattig hé ) voor een paar weken. Wel een leuke ervaring, maar het rotte is dat je hem daarna toch weer terug moet afgeven

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:06

Ik heb t ook gedaan. DA en basis hoefsmid was voor de eigenaar. Ik wilde haar op ijzers en dat heb ik extra zelf betaald. Als je goede afspraken hebt is het een prima oplossing.

Ik had het gevoel dat ze echt van mij was, ik huurde haar 2 jaar, daarna ben ik gestopt omdat ik naar de paarden ging. Dat je de volle mep betaald vind ik niet raar hoor, had ik ook...

Alleen als ie ziek was, een koliekje bijvoorbeeld dan betaalde ik toch wel door hoor !! Net als dat je met je eigen paard zou doen... Kijk als ie op de een of andere manier niet meer zou kunnen lopen, kan je er natuurlijk 'vanaf'..

Maak gewoon goede afspraken, beide een opzegtermijn ed. zo hebben jullie allebei een beetje zekerheid... Het gebeurd niet overal zo, maar hier in de omgeving zie ik het wel veel..... Het is een goede oplossing..

jazzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:16

ik btaal zelf ook €220 per maand maar idd er komen nog een hoop kosten bij kijken...
en ik ben het ook eens met ludora! succes met het huren van je paardje!

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 17:04

Ik ben nog aan het denken of ik het paard ga huren. Ik moet mijn ouders ook nog overtuigen. Dat is het lastigste gedeelte. Ik wilde een contract opstellen met de afspraken erin.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:23

Verder niemand ervaring met huren? Ben namelijk nogal nieuwsgierig naar de mogelijkheden/onmogelijkheden. Ik hou het topic ff in de gaten...