wat meenemen op vakantie naar zee met paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

desleen

wat meenemen op vakantie naar zee met paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 10:42

heey:)

5 augustus gaan we naar zee met onze paarden. Wij staan daar met een caravan op de camping en onze paarden op de manege van de camping. we hebben er al super veel zin in en bedachten dat we maar eens een lijstje moesten maken wat we mee moeten nemen. Ik heb altijd het probleem dat ik iets vergeet dus is dat eeen slim idee!:P

weten jullie dingen die je mee moet nemen naar zee.. ik bedoel dan dingen voor onze paarden, en ons. niet van eten en kleren enz. want dat snap ik wel.. ik ben zelf nooit aan zee geweest met mijn pony dus weet niet of er dingen zijn die je echt nodig hebt.!

wezentjeu

Re: wat meenemen op vakantie naar zee met paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:58

wel, aangezien ik aan zee woon wil ik je wel een paar tips geven.. ik zou je in de eerste plaats vooral aanraden om al je materiaal heel goed in te vetten, want zout water/zand maakt alles kapot.. anders droogt het uit en gaat het afbladeren na een tijdje..
voor de rest : ik zou geen peesbeschermers/bandages aandoen aangezien daar zand kan tussenkruipen en je het gevaar loopt dat je ze verliest..

voor de rest zijn er geen dingen die je écht nodig hebt om op het strand te rijden hoor.. neem gewoon hetzelfde mee als op een normale buitenrit en dat komt dan wel allemaal in orde!

veel plezier hé!!

groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:07

Heb je ijzers onder je paard? Indien niet, houdt er dan rekening mee dat de combi water, zeezand en harde weg de hoeven erg snel doet slijten! Voorzichtig met rijden op de harde weg.
Tuig inderdaad goed invetten en eigenlijk alleen je oude spullen meenemen (als je spul in meervoud hebt). Zeker als je wat dieper de zee in wilt, doe dit dan zonder zadel.
Verder neem je gewoon hoofdstel, zadel, dekjes, poetsspullen en onderhoudspul voor je tuig. Eventueel wat anti-vlieg, afhankelijk waar je aan de kust bent.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:42

Ik zou ook wat extra tuig meenemen als je dat hebt. Een extra hoofstel en beugelriemem. Em eem halster en touw extra. Verder zal ik een tekentang, betadine, en iets van wondzalf meenemen. En shampoo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:09

Kijk uit met te diep in zee gaan. Als je de zee niet kent kan deze erg gevaarlijk zijn ivm met stromingen.
Er verzuipen niet voor niets alleen maar mensen uit het binnenland. Mensen die aan zee wonen weten dondersgoed hoe gevaarlijk de zee is en kijken wel uit.

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:27

okee, dankjewel.. hoe kan ik mijn zadel het beste behandelen als ik gereden heb op het strand..? even na het rijden af doen of zo?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:23

Even goed! afsponsen (ook hoekjes en gaatjes) en meteen beetje olie erop, dan is er niets aan de hand

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:00

Inderdaad geen nieuw leerwerk omdoen naar strand, dat is zonde...

Verder als het erg vies/nat is geworden even schoon maken na de rit en invetten.

Ik rijd op strand altijd met peesbeschermers en strijklappen (gewoon die harde van eskadron e.d.), die zakken niet af als ze nat worden, en bij mijn paard schuren ze niet.

Ook die maak ik altijd even goed schoon na een strandrit.

Hoeven na een strandrit ook altijd even afspuiten en invetten.
Dus ook hoevenvet mee!

Ik zou ook meerdere dekjes en singels mee nemen voor als je paard erg gezweten heeft of je spullen nat zijn geworden door het zeewater.

Verder natuurlijk de gewone verzorgingsspullen, zweetdekens etc.

Veel plezier!

waar gaan jullie heen??

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 19:23

okee, dank je..ik tijwel enorm welk zadel ik mee zal nemen.. ik heb een gloednieuw springzadel, zit heerlijk maar is wel nieuw..:S en heb ook een dressuurzadel die is van vorige herfst.. maar wel een duur zadel... weet het nog niet precies..

we gaan trouwens naar kamperland in zeeland.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 07:19

Ik rijd ook altijd met mijn goeie dressuurzadel op strand.

Ik let altijd wel even op dat als ik door zee ben geweest of als er waterspetters op zitten, dat ik er thuis even een doekje over heen haal.
Als je dat gewoon even goed in de gaten houdt kun je best je nieuwe zadel meenemen hoor als je daar het lekkerst op zit.

Ik heb altijd wel een apart hoofdstel voor het buitenrijden...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:20

Ik ben een paar jaar terug met mijn paard naar Texel geweest. Ik heb maar 1 zadel en 1 hoofdstel (of nou ja.. ik heb nog een reserve liggen.. maar die wordt nooit gebruikt en is echt té oud ) en dat heb k ook gewoon gebruikt. Op vakantie heb ik het wel regelmatig ingevet, want je merkt het echt aan het leer!
Ik heb mijn paard voor gewoon peesbeschermers aangedaan, elke keer na strandrit wel goed schoongemaakt, maar bleven altijd goed zitten en schuurde niet .

Ik weet wel dat mijn paard enorm zweette na elke strandrit! Neem dus voldoende shabrakken mee, die heb je écht nodig ! En als het zulk weer is, zou ik misschien ook wel een zweetdeken meenemen...

Ik had bij mijn paard altijd een martingaal om bij strandritten, ze is echt de makheid zelve met buitenrijden. Maar op het strand veranderde ze in een sterk crossmonster. Met martingaal was dat sterke iets minder en kon ik nog op de rem trappen .

Veel plezier!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:03

Goed idee, die maringaal!
Ik rijd ook altijd buiten met een martingaal...

Vooral als je paard nog nooit op strand is geweest is het wel verstandig even goed op te letten.

Ik zou zeker de eerste keren rustig aan doen en alleen lekker stappen op strand en evt. een rustig drafje maken.

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 16:04

okee dankje, ik rijd buiten normaal nooit met een martingaal maar is wel verstandig om mee te nemen, ik heb zon martingaal die je aan je borsttuig moet maken. die doet ik altijd aan het springzadel maar kan dat ook aan 't dressuurzadel?