halloo ik hoor van iedereen wat anders is lijnzaadolie nou oed voor je paard ofniet want sommige mensen zeggen ja dat trekt vliegen aan enzo,, wat denken/vinden jullie
Heb je het hier al met de eigenaar over gehad, misschien weet die wel wat het met het paard doet! Zeker als het een vz paard is zou ik er niet zomaar een scheut in zijn eten gooien! Maar als je het al overlegt heb perfect Kijk is naar dit topic viewtopic.php?f=89&t=423685&hilit=
het helpt idd bij verharen en is goed voor de vacht, en volgens mij zorgt het ook (net als zonnebloem- of olijfolie) dat de kans op zandkoliek kleiner is. ik zou het idd ook wel even aan de eigenaar vragen. waarschijnlijk heeft hij er niets op tegen, maar het is wel fijn als je het voor de zekerheid even vraagt.
als je gekookte lijnzaad geeft dan heb je minder kans op zandkoliek want dat zaad neemt het zand mee uit de darmen, dit geef ik als ik vind als de paarden te veel zand binnen kunnen hebben gekregen. Als je de olie geeft krijgt je paard er gewoon een mooie vacht van.
Toen Uk aan het verharen was,kreeg hij elke dag lijnzaadolie over zijn brok heen,hij vond het heel lekker en het helpt echt,en ik heb nog nooit gehoort dat het vliegen aantrekt ofzo
Op je paard spuiten?? Je moet het door het voer doen. Daardoor word van binnenuit de verharing geholpen etc. Het is idd ook goed voor de spijsvertering.
Ik voer mijn paard ook lijnzaadolie, het schijnt ook te helpen voor de hoeven. Het paard krijgt er sterkere hoeven van volgens mij. En idd, het verharen en een mooie glanzende vacht
Lijnzaad is inderdaad wel goed maar je mot er ook niet te veel van geven, 2 eetlepels per dag is voldoende. Als je er veels te veel van geeft kan het zijn dat je paard aan de diarree gaat.
Ook ik gebruik aan het einde van de zomer en aan het einde van de winter lijnzaadolie. Dit zodat ze goed in de nieuwe vacht komen of goed door de verharing heen gaan. Mijn paard gaat er ook helemaal van glanzen. Zonnebloem olie is een goedkopere versie maar ik heb wel eens gehoord dat er paarden zijn die hier wat dikker van worden. ik heb zelf de ervaring er niet mee gebruik het ook wel als ik budget technisch wat moelijk zit.
Ook ik raad het aan toch aan de eigenaar van het paard te vragen. Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn verzorgster iets aan mijn paard geeft zonder te vragen!
ik geef maiskiemolie. 2 eetlepeltjes ongeveer over de musli heen als ik heb gereden(ik voer zelf niet, alleen na het rijden een handje) hij glimt goed en vindt het lekker.