Q krijgt sinds kort (bijna) geen brok meer, maar 2 soorten muesli, de kruiden muesli van Subli die hij al jaren krijgt en de havens Power Plus Mix, dit omdat hij bij het eten van brok altijd gaat luchtzuigen en bij het eten van muesli haast niet, ook liet hij zijn brok steeds staan, terwijl hij wel flink moet eten want hij wordt vrij snel te mager
maargoed nu sinds een weekje krijgt ie dus de power plus mix ipv sportbrok en hij eet het supergoed op, zie hem amper nog luchtuigen en hij ziet er goed uit, en was gister ook fijn te rijden, beetje heter dan normaal maar was goed mee te rijden
vandaag liep ik ff door de wei, en ineens komt Q achter me aan gerend, ook toen ie eenmaal bij me was geweest en ff aandacht had gehad bleef ie alsmaar op me af komen, voor me staan, me opzij willen duwen, happen, en nouja ik hem weggeduwd en naar mn pony gelopen, ineens zie ik een schaduw achter em kijk ik om staat ie recht omhoog vlak achter me
kijk die grappen had ie jaaaren geleden, maar dacht daar vanaf te zijn!en weer bleef ie op me af lopen, me opzij duwen, af en toe met zn voorbeen maaien en proberen te bijten
ook is ie alsmaar zn tong aan t dubbelvouwen en dan op t puntje bijten tot het paars wordt dan laat ie ff los, dit deed hij vroeger ook, maar de laatste jaren niet meer
hij stond gewoon te klieren, en toen ik dus bij mn pony stond kwam ie aangelopen, ging steeds tussen mij en pony instaan en ineens klimt ie er half achterop, gaat er weer vanaf en begint dr alsmaar te bijten en te klieren
normaal komt Q echt niet naar me toe in de wei, zelf sniet als ik iets lekkers bij me heb, nu moest ik hem letterlijk bij me weg slaan met zn opdringerige gedoe incl bijten en maaiend voorbeen etc
komt dit gedrag nu ineens door dat andere voer of hoe moet ik het zien? kijk normaal ben ik zelden in de wei en anders doet een zweepje wonderen, met rijden was hij goed te houden, geen gesteiger en geklier, maar wel net wat heter dan normaal, en dat kan hij best hebben
dus geen reden om met dit voer te stoppen, alleen dat geklier richting de pony moet ophouden, en ook bijna in mn nek landen na t steigeren hou ik niet van, ook liep ie alsmaar achter me aan en dan sneaky willen happen, maargoed ik en niet ahcterlijk en kijk heus wel achter me wat die doet, dus toen ie hapte was mn vuist eerder bij zn neus dan zn tandne in mn schouder, maar t is wel irritant gedrag!
als 5/6/7/8 jarige deed hij dit ook(is pas tegen zn 4e gecastreerd is nu 12) en daarna ging t jaren beter, maar achteraf blijkt wel dat hij tot eind vorigjaar niet goed in zn vel zat en pijn had(scheef bekken, 3 zeker jaar mee rondgelopen, nu is ie weer 100% )
dus nouja komt dit door het voer, of gewoon omdat hij zich weer goed voelt en lekker in zn vel zit?