Rijles bekijken op nieuwe pensionstal. Waar op letten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Rijles bekijken op nieuwe pensionstal. Waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 21:44

Aangezien mijn paard op zijn huidige stal te weinig bweidegang heeft, ben ik op zoek naar een stal met meer weidegang. Ik heb een hele leuke stal gevonden in Duitsland (woon ik), waar de paarden elke dag buitenkomen. Morgen ga ik een groepsles voor pensionpaarden bekijken, ook om de sfeer een beetje te 'proeven'. Waar zouden jullie opletten als jullie een les bekijken, waar je mischien later aan mee gaat doen met je eigen paard. Ik ben een recreatieruiter, rijd reeds zo'n 20 jaar, maar ben echt geen supergoede ruiter, gewoon gevorderd zou ik zeggen.

__Marloes__

Re: Rijles bekijken op nieuwe pensionstal. Waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:22

Let op het niveau, op hoe ruiter en instructeur met elkaar omgaan, de faciliteiten, of het wel 'jouw manier' van rijden is, dat soort dingen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:55

- Moeten de paarden achter de teugel lopen
- word er goed aandacht besteed aan het in en uitstappen
- is er ruimte om vragen te stellen
- word er alleen maar dressuurmatig gereden
- worden de paarden goed ontspannen gereden en niet in de krul getrokken
- is de lesgevende streng maar rechtvaardig
- word er gelet op de houding van de ruiters
- word er gelet op goede overgangen

enzovoorts enzovoorts.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 23:16

Neem aan dat je niet verplicht bent om in die groepslessen mee te gaan rijden tzt?! Dus ik zou daar m'n keuze niet van af laten hangen. Zou eerder kijken naar hoe de paarden er bij staan. Hoe ze verzorgd worden. Hoe de mentaliteit van de mensen op stal is. Of het er gezellig is. En wat betreft de les. Denk dat je op je gevoel moet afgaan. Die zegt meestal genoeg!

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:35

Hoi allemaal,

heb de lessen bekeken. Van te voren heb ik natuurlijk de stal op alle andere meer belangrijke dingen gecheckt, zoals weidegang voor de paarden, voer, mesten e.d. De les zag er goed uit. De instructrice gaf duidelijke aanwijzingen, ieder op zijn eigen niveau, beloonde ook als je iets goed deed, e.d. Daar kan ik echt iets van leren. de sfeer was ook erg goed. Ik ga deze week zeker van stal veranderen. Zondag gaat het gebeuren. Erg spannend allemaal