Boomloos; wie maakt me wijzer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Boomloos; wie maakt me wijzer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 15:51

Ik moet voor onze welsh-B over op boomloos.
Tenminste, dat is me geadviseerd door de zadelmaker twee weken geleden.

Rugproblemen door zijn oude zadel en zijn brede (platte) rug lijken een "gewoon" zadel in de weg te staan.

Nu weet ik totaal niks van boomloze zadels, google en de zoekmachien hier maken me niet veel wijzer. Ik heb al wel foto's kunnen vinden, in ieder geval willen we geen western-uitvoering.

Waar kan ik een zadel kopen? Liefst hier in de buurt.
Wat voor een maat heb ik nodig? Het gaat om een zeer brede welsh B, stokmaat 1.30 van 10 jaar oud. Er rijdt een meisje op van 10 jaar oud, normaal postuur.
Wat kost zo'n zadel nieuw ongeveer? (neem voor het gemak een simpele uitvoering)

Wie kan me wat meer vertellen?

8nnemiek

Re: Boomloos; wie maakt me wijzer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:02

Er loopt een heel lang topic over boomloze zadels in de huiskamer.
Ik heb er zelf ook een. Ik heb een barefoot. Er zijn ook andere merken zoals torsion.
Je kunt in ieder geval eens op hun sites kijken.
De site van Barefoot is http://www.boomloosrijden.nl
De site van torsion is http://www.buitenzinnig.nl

Bij een kleinere pony zul je wel een beetje rekening moeten houden met de lengte van de rug, bij de barefoot zadels zou je dan het beste maat 1 kunnen nemen denk ik. Die is net 5 cm korter dan maat 2.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:37

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:20

Dat treft, komend weekend heeft de NVVR een weekend paard en gezondheid in Drenthe. Als je wilt komen kijken, PB even. Er zijn binnen de NVVR ook nogal wat leden die allerlei vormen van boomloos en wat daarvoor doorgaat gebruiken. Voordeel is dat je vanalles kunt proberen zonder er gelijk aan vast te zitten. Bovendien weten deze mensen vaak heel goed waarop te letten of het allemaal wel zo goed is als het lijkt. Ook voor boomloze zadels geldt dat ze moeten passen. Ik ken diverse voorbeelden van mensen die een bepaalt type zadel ver van zich afgooien, waar anderen er zowat in kunnen wonen!
Ook hier geldt dus dat smaak en pasvorm persoonlijk is!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 20:44

Bedankt, ik zal me melden in het HK- topic

Was me nog niet eerder opgevallen..!