Welke bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 15:48

Mijn 3-jarige paard is momenteel met rijden nog erg lief. Ik vermoed echter dat hij nog wel eens wat streken kan krijgen als hij wat sterker wordt. Aangezien ik een behoorlijk brakke rug heb, lijkt het me daarom niet onverstandig om een bodyprotector aan te schaffen. Welk merk hebben jullie, hoe bevalt deze en wat kostte die?

Dealer

Re: Welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:46

Goed idee van je.
Ik heb net een Jack Ellis pro 2000 gekocht.
Bevalt goed, zit redelijk soepel en het onderrugstukje schuift een stukje omhoog als je in het zadel zit. Daarom heb je er geen last van.
Kosten E 174,- .

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:12

Ik heb na lang zoeken een Rodney Powell gekocht, op www.eventing.be was die als beste 'getest'.
Hij koste 150 euro, had wel een beetje aparte maat, omdat ik in kindermaat zit wat betreft omvang, maar de lengte van een volwassenen. Was dus speciale lengtemaat.

Ik ben er echt heel blij mee, hij zit heerlijk, ik voel niet eens dat ik hem aan heb. Het is niet warm, ik heb hem voor het eerst aangehad toen het hier 32 graden was, en ik vondt het zelfs koeler met dat ding aan.
In het zadel voel ik het ook niet, alleen met afstappen moet ik ff oppassen dat ik niet mn protector verniel aan mn zadel knop.
Ik heb hem ook voor t inrijden van mn 3 jarige, zal ff foto zoeken.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=430816
daar had ik hem voor t eerst aan, dus hij moest nog ff goed op maat gedaan worden, er zitten overal verstelbare dingen. Hij wijkte daar nog wat bij mn schouders, zit nu wel goed.

Maar als je geluk heb pas je een goedkope, maar als je zoals ik een beetje 'aparte' maat heb zit je al gauw bij de duurdere, omdat die een uitgebreidere maat tabel hebben...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 12:07

Okay, bedankt voor jullie reacties! Iemand toevallig nog ervaringen met USG of Air-O-Wear?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:12

Air O Wear... die ken ik ergens van maar waar....
De Imperial Ridings zijn ook goed en fijn, de Jack Ellis Pro ook!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:23

Roxx schreef:
Okay, bedankt voor jullie reacties! Iemand toevallig nog ervaringen met USG of Air-O-Wear?

trouwens, voor een BP kanje naar http://www.canter-equipment.nl gaan, die zit ook op bokt, weet alleen niet meer op welke naam maar dat weten andere hier wel.

USG had ik aan, zat opzich goed maar was kort! niet echt geschikt voor mensen met normaal postuur. Air-O-Wear is erg goed maar ook erg duur, die hebben wel speciale dames maten....

suuzemuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:49

Ja, de Jack-Ellis Pro zijn echt heel goed. De kosten liggen trouwens ook aan de maat, kleinere zijn goedkoper..
Je kunt er losse schouderstukken bij krijgen.
Als het echt niet past maken ze ze ook op maat.
Ik heb vanalles gepast en geprobeerd maar kwam ook op de JE uit.

Succes met kiezen.
P.S.
De USG zijn lekker soepel maak kwalitatief echt niet vergelijkbaar hoor...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 17:19

Bedankt voor alle tips! Weten jullie toevallig ook nog een aantal ruitersportzaken in het noorden die deze merken verkopen? Het lijkt me namelijk wel handig om vantevoren even te passen.......

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:47

Ik heb een Air-o-wear zippa gekocht bij Canter Equipment, Canter hier op bokt. Zij heeft veel keus en je kan dan goed vergelijken.

Ik vind overigens de Imperial Riding van een heel andere klasse dan de Air-o-wear die ik heb, qua veiligheids klassificatie zijn ze hetzelfde, maar het comfort scheelt een stuk.

Verder hebben de meeste ruitersportzaken maar keus uit een type/merk. PB Canter eens, misschien is ze wel een keer in de buurt.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 21:19

Nou............... ik heb voorspellende gedachten hoor!!! Mijn schatje heeft mij er vanavond afgebokt! Keihard op m'n rug gevallen. Doet nu dus ontzettend pijn!

Ben er natuurlijk wel weer opgestapt (gelukkig was hij toen heel braaf), maar ik wil nu toch ECHT en wel heel SNEL een bodyprotector! Donderdag en vrijdag ben ik vrij, dan ga ik op jacht!

Zal eens even op de site van Canter Equipment kijken en eventueel Canter een pb-tje sturen.

Ingvdh: wat bedoel je trouwens met het verschil in comfort tussen de Imperial Riding en de Air-O-Wear? Waar zit het verschil in? Pasvorm, stugheid?

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:31

Roxx schreef:
Bedankt voor alle tips! Weten jullie toevallig ook nog een aantal ruitersportzaken in het noorden die deze merken verkopen? Het lijkt me namelijk wel handig om vantevoren even te passen.......

Het is niet alleen handig om te passen maar zelfs noodzakelijk.
Het vest moet goed op maat zijn om optimaal te functioneren.
Ik zal morgen eens bij mijn leverancier (Rijs) vragen of ze een adres in het noorden weten, of liever nog het adres van de importeur.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:09

Ow, da's aardig van je! Dankjewel!!!

Ga nu maar even een tijdje met m'n sneue rugje onder de warme douche staan.................

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:24

Ik heb vorige week ook een USG protector gekocht en hij bevalt mij wel goed.
Beter dan de Jack ellis want daarin kon ik me niet goed bewegen.

Bij bremer in zwolle verkopen ze beide merken.