Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tizzy1 schreef:Wat Margee zegt is idd zo, ik heb destijds ook een rits in mijn laarzen laten zetten omdat ik ze anders 's avonds en bij warmte niet met goed fatsoen aan kon. Bij mijn laarzen is er een vrij brede rits ingezet die zichtbaar is, en dus zijn mijn laarzen ruimer nu! Ben er erg blij mee, beter dan kramp e.d. en elke keer maar afwachten of je ze nog aan/uit krijgt...

Riëtte schreef:
Wat kun je anders enorm kreupel lopen he, als laarzen te strak zitten!
Ik hoop voor je dat de rits voldoende uitmaakt om goed in de laars te komen!
terwijl ik toch echt heel vaak ook 1 achter geplaatst zie. pantarhei schreef:Een goede ruitersportzaak kan ze aan de binnen of buitenzijde (achter) inzetten en dan worden ze ca 1 a 1,5 cm breder. Kan natuurlijk ook nog met elastiek ernaast en dan kan het nog iets breder. is wel kwetsbaarder omdat elastiek niet zo sterk is als leer.
succes
Lianne007 schreef:Riëtte schreef:
Wat kun je anders enorm kreupel lopen he, als laarzen te strak zitten!
Ik hoop voor je dat de rits voldoende uitmaakt om goed in de laars te komen!
ja echt een vreselijk gevoel! daardoor heb ik ze ook een tijdje niet meer aangehad omdat ik er zo tegen op zag omdat weer te moet voelen![]()
ik heb met een schoenmaker gesproken in stadskanaal en die kan voor mij aan de achterkant een rits plaatsen,ik ben benieuwd ik ga deze week even bij hem langs.
een andere schoenmaker zei trouwens dat alleen aan de zijkanten een rits konterwijl ik toch echt heel vaak ook 1 achter geplaatst zie.

dan krijg je echt zon verschrikkelijke kramp! wat bij mij helpt om ze aan te krijgen zodat ze goed zitten zijn nylon kousjes (tip van bokt gekregen btw!) maar alleen een rijbroek geen kousen over je rijbroek. behalve je nylon kousen dan! eenmaal ze op de juiste plek zitten zitten ze heerlijk!
Ik wist niet hoe snel ik dat ding weer uit moest krijgen! probleempje: hij zat zo verkeert dat ie zo vast zat, dat uitkrijgen bijna onmogelijk was.
Had zon kramp en mam heeft me geholpen met uittrekken, kous uit, nylon kous weer aan en ja hoor! zaten weer lekker!