Paard laten inrijden, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Paard laten inrijden, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 10:59

Ik ben bezig met het inrijden van mijn paardje, ik heb er nou 3 x zonder zadel opgezeten en 1x met zadel, en dan alleen stappen en halthouden oefenen. Gaat erg goed, ze is erg lief en heeft nog geen pas verkeerd gezet. Ik heb daarvoor met haar aan de lange teugels gewerkt, dus het bit en het sturen is allemaal al bekend, alleen reageert ze nog niet op been hulpen, en vindt ze het nog wat raar dat de commando's nu ineens van bovenaf worden gegeven...

Mijn paardje bokt ontzettend weinig, praktisch nooit, ook niet als ze gek doet. Als ze verzet doet ze dat door te steigeren, maar ook dit komt zelden voor. Dit wil ik zo houden, maar als ik haar doorrijdt, en ze bokt me er toch een keer af, wordt ik bang en dat voelt ze geheid. Dan heeft ze ontdekt dat bokken werkt, en zal ze het blijven doen. Dat is wat ik voorkomen wil.
Daarom wil ik haar door iemand anders laten inrijden, maar, het moet wel iemand zijn die met rust werkt, dus niet iemand die inrijdt om een paard zo snel mogelijk uittebrengen, nee, het moet iemand zijn die als doel heeft om met haar een ontspannen buitenrit te kunnen rijden...

Dus, waar vindt ik iemand die mijn paardje wilt doorrijden, op een rustige ontspannen manier, zodat ik met haar lange ritten kan rijden zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze me eraf bokt? Nogmaals, het wordt absoluut geen dressuur paard, ze wordt recreatief gereden.

Sily

Re: Paard laten inrijden, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:25

Je kan Kiwiko heir op Bokt even PMen, die heeft mij geholpen met het inrijden van mijn paard, maar doet het ook zelf als ik het goed heb.

Kleine tip waar je niet om vraagd: ik wordt oko bang als ik er af gebokt wordt, maar heb het met hulp van bovenstaande toch zelf gedaan en erg trots op ons resultaat, al was het idd afentoe wel moeilijk kan ik niet zeggen dat zeer minder van geworden is, onze band juist sterker omdat we amen gegroeid zijn.

Succes

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:52

Ik heb net als Sily mijn pony ingereden met hulp van KiWiKo.
Ben blij dat ik dat gedaan heb. Ik ben erg bang aangelegd, maar met veel geduld en vooral rust is het mij toch gelukt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:38

Is heb haar site bekeken, en ik ken haar idd onder gijsenkim, lijkt me zeker wel okay alleen ligt Almere niet in de omgeving van Delft helaas...
En ergens anders stallen is niet echt mijn plan, maar ik denk ook niet dat het lukt want Flower wil ik niet in een box, en ik wil er eigenlijk ook wel gewoon bijzijn als ze gaan rijden.... Delft is te ver weg om 'even' heen te gaan, zeker als je zoals ik geen auto heb.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:53

Dat is idd zo...niet eens bij stil gestaan dat Nederland uit meer dan alleen maar Delft bestaat

Succes met zoeken, misschien kan je haar wel PBen om te vragen of zij iemand in de buurt weet.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:37

Als ik het goed begrijp, zoek je iemand die bij jou op stal je paard komt rijden klopt dat?
Waar staat je paard? En wat heb je voor paard? Misschien weet ik wel iemand.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 21:09

Suzan schreef:
Als ik het goed begrijp, zoek je iemand die bij jou op stal je paard komt rijden klopt dat?
Waar staat je paard? En wat heb je voor paard? Misschien weet ik wel iemand.

Iemand die bij ons op stal ons komt zou wel het prettigst zijn ja. Of ze moet niet al te ver weg gestalt kunnen worden, maar dan wel dag en nacht in t land.
Ze staat in gemeente zeewolde, tussen lelystad en zeewolde in.
Ze is een grote stevige e-pony, kruizing connemara x WP. Erg nuchter en rustig (aan de luie kant), intelligent, leert snel (te snel). Kan makkelijk een volwassenen op, al wil ik natuurlijk niet een heeeel zwaar persoon erop, haar rug is nog niet uitgegroeid. Ben zelf 1.75 dus ook best lang, en ik kom wel iets met mn benen er onder uit als ik ze strek maar het misstaat niet omdat ze zo breed is. Ze toont zeker groter.