Worden jullie nou ook zo nerveus van onweer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Worden jullie nou ook zo nerveus van onweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 05:31

Ik heb een paar paarden staan, die dag en nacht op het land lopen. De rest, de paarden die veel gereden worden, staan s´nachts binnen.
Het heeft hier net keihard geonweerd, en ik heb er dan geen rust van. Ik voel me dan echt een beetje schuldig, terwijl ik weet dat de paarden er zelf geen probleem mee hebben. Die staan lekker zij aan zij in de hoek bij het hek, en wachten net zo lang tot het weggetrokken is.

Ik ben echt als de dood dat het inslaat of zo. Omdat ik dit nu al 2 keer gelezen heb hier op bokt.

En aankomende paar dagen zal het wel vaker gaan onweren. Om ze nou telkens te gaan binnen halen...

Ben ik nou de enige die hier onrustig van word?

ellepel

Re: Worden jullie nou ook zo nerveus van onweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:37

ik vind t juist eng als ze dan op stal zouden staan......
al meegemaakt dat het onweer insloeg, er brand kwam en zo stallen vernielde......

maar t is hier nog steeds goed weer dus valt nog mee

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:39

Janine staat 's nachts binnen, dus ik vind het niet zo erg
En als het regent mogen ze toch niet op het land, omdat ze dan het land vertrappen. Dus eigenlijk vind ik het wel euhhh 'leuk'

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:43

Kobus kan binnen en buiten wanneer hij dat wil (inloopstal). Wanneer het onweer (of er uberhaupt een drup valt) rent hij naar binnen en wanneer dat er iets mis mocht gaan inde stal, kan hij buiten.

Verder kan ik, los van de paarden, echt van onweer genieten. Vooral 's nachts. Lekker tegen mijn vriend aankruipen en naar buiten liggen kijken.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:53

Hier nog iemand die er niet gerust in is, bij ons staan ze s nachts ook buiten en dan nog vlak tegen het bos aan volgens mij maakt het hun niet echt uit, ben nog nooit gaan kijken

Wiesje ik kan er ook van genieten alleen dat ik die vriend dan wel mis

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:14

Ik heb vanacht ook rechtop in m'n bed gezeten.
Al mijn pony's staan altijd dag en nacht buiten. Storm, regen, sneeuw en vorst vind ik niet erg(zij ook niet) maar onweer, nee dank je.

Toen ik laatst op verjaardag was toen het begon te onweren werd m'n vriend gek van me, heeft me in de auto gezet en is met me gaan kijken dat de pony's echt er wel goed bij stonden . Ik zit gewoon echt niet lekker als het onweert.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:17

Niet nerveus, maar denk er wel altijd aan wat er zou kunnen gebeuren. De kans is zo minimaal en daar ga ik van uit .

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:27

Vroeger vond ik het heerlijk om in te slapen met dat gerommel en geweld buiten. Nu ik een paard heb dat dag en nacht op de wei staat vind ik het een stuk minder prettig. Ik slaap niet echt goed als het onweert, ik maak me dan zo'n zorgen! Helemaal sinds er 30/ 50 meter bij het weiland van mijn paard vandaan de bliksem in een koe is geslagen...

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:32

Ik heb ook weer de hele tijd wakker gelegen,vooral door de verhalen die je hier dan leest.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:36

Ik vond het eigenlijk nooit heel eng. Tot vorige week voor onze neus de bliksem op de omheining insloeg. Toen dacht ik wel: oeps...
Ik hoorde ook dat diezelfde dag even verderop een paard was getroffen door de bliksem, die had het dus niet overleefd.

Ik vind het dus wel enger worden....

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:09

Oh echt, ik ben dan helemaal onrustig en hoop dat het snel overdrijft.
Nu ook, nu staat álles buiten, en het wordt nu pikkedonker! Het regent keihard, volgens mij laat die onweer niet lang op zich wachten....
Ik vind het helemaal niks.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:12

ik dacht nog..zou ik d'r binnen gaan halen?... nee..hoeft niet. Maar het regent zo hard...en het onweert
Ik vind het ook niets, helemaal niets

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:25

Ik wil vanavond naar het strand gaan maar nadat ik de weerberichten heb gehoord op het nieuws
(kans op hagel,onweer,regenbuien, en een harde wind) weet ik niet of het zo'n goed plan is om te gaan.

veder kan ik er wel van genieten ik weet dat mijn paard veilig binnen staat s'nachts mocht het overdag stormen en met bliksem enzo dan worden ze binnen gehaald...sommige paarden staan wel s'nachts buiten en als het dan onweert kunnen mijn ouders en ik op onze sloffen en in onze badjas paarden binnen zetten. Maar liever dat dan dat er een paard getroffen word brrr...moet er niet aan denken...

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:30

Ik heb ze zojuist net op tijd naar binnen gehaald (of net niet op tijd, want ik ben een beetje nat ). Bij onweer haal ik ze altijd binnen (als ik thuis ben).

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:34

ik ben wakker vanaf 4 uur, sinds de onweer hier...
Ik doe geen oog meer dicht, ik ben ook bang dat er wat met m'n paard gebeurd.

Er zijn hier mensen die zeggen 'o die van mij staat veilig binnen'... nou, dan zie ik ook enge scenario's met brandende stallen voor me...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:47

Nou het onweert hoor, he bah.
Kan ik mooi vanuit huis toekijken hoe ze in die onweer staan.
Ik ga écht niet in mn eentje het land op om ze te gaan halen allemaal, veel te link.

Het stomme is, dat die paarden er super relaxed bijstaan, alsof er niets aan de hand is.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:59

die van mij staat ook binnen hoor... af gelopen week door en door nat geregent omdat het ging onweren... OEEH Grote klap hier... bibbert..... nee sinds ik een eigen paard heb ben ik wel onrustiger van geworden

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:01

ik kan me er nu ook echt druk om maken. Vroeger had ik een eigen pony en wist dat het daar niet zo snel insloeg (tussen hhuizen enzo) maar nu gaat het om mijn verzorgpaard en de eigenaresse is op vakantie en met dat onweer en die regen denk ik steeds zal ik m binnen halen (zelf is ze ook altijd heel voorzichtig ermee). Maar ja ben nu aan het werk dus zal toch even moeten wachten. en t zou strks weer droog worden...

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:53

ja ik vind t ook ook doodeng, maar gelukkig hebben we sinds een jaar een inloopstal en nu maak ik me om de paarden een stuk minder druk. Ik haal nog wel altijd t stroom van de omheining af als t gaat onweren

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:06

Ik heb er vooral flink de balen in dat ik nu niet kan gaan rijden met dat onweer steeds. Ik kan op het moment nu ze allebei thuis op de wei staan namelijk alleen maar in een buitenbak rijden.
En als er een heftige onweerbui overkomt dan valt er niet normaal te rijden (nog niet uitgeprobeert btw, maar dat denk ik gewoon). ik hoop maar dat het vanavond beter weer is dat ik dan kan gaan rijden, want sinds ik wakker ben is het elke keer aan het onweren.

Kvoel me totaal niet schuldig dat ze nu op de wei staan, ze kunnen schuilen als ze willen.
Nerveus wordt ik er ook niet van zolang ik zelf binnen zit Kben tussen de buien door wezen voeren en boodschapjes wezen doen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:11

Ik voel me niet schuldig als ze op de wei staan met onweer, ze geven er zelf zo te zien niks om en gaan gewoon met hun kont in de wind staan en eten vrolijk door. Maar ik heb er ook weer geen fijn gevoel bij, ben altijd bang dat de bliksem inslaat....

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:22

wij hebben net alle paarden van de wei afgehaald ivm het verwachte noodweer, normaal lopen ze in de zomer dag en nacht buiten maar met dit voorspelde noodweer staan ze veiligheidshalve toch even binnen

_Astrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:35

ik word er ook erg nerveus van hoor, ik ben zelf bang voor de onweer sinds vorige week, toen het zo erg was, inslagen keiharde knallen enz. maar ik ben ook nerveus dat het in slaat bij mijn paard want die staat dag en nacht op de wei.
Het heeft vannacht wel ge onweert en toen werd ik nerveus terwijl ik eerst niet zo bang was, als ik vorige week gewoon door de erge onweer was heen geslapen was ik niet zo bang maar ja het gaat wel weer over. Vanmorgen nog een beetje gerommeld maar het is weer rustig hier, veel donkere wolken maar er komt niks uit *gelukkig* , en vanavond naar het paard toe(als het niet onweert want ik durf niet naar buiten als het onweert heb ik een keer gedaan omdat de onweer ver weg was, en een keer bij raam gezeten maar toen was ik met mensen als ik alleen ben durf ik niet van mijn plaats af ) en anders ga ik wel samen met mijn zus er naar toe dan ben ik al minder bang

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:07

Ik moest vanochtend naar de unief om m'n punten op te halen en was dus al over m'n toeren, begon het ook nog te onweren Ben de paarden ff op stal gaan zetten en ze als ik van school terugkwam weer buiten gaan laten. Memuska is er super bang van dus die stond al binnen, die andere idioot wou natuurlijk niet :evil: Snertbeest!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:31

Onze paarden staan binnen met onweer. En dat heb ik tog liever, er is altijd wel iemand om ze eventueel buiten te doen mocht het inslaan.