Ik kom net terug van mijn paard en het ging helemaal niet zo goed. Ik ging hem eerst eventjes longeren nou dat ging al heel slecht. En na 10 minuutjes wilde ik erop stappen. Dus ik ga rustig zitten en in 1 keer *woeeeeeeeeeeeeeeem* weg wasie. Na hem terug gekregen te hebben ben ik ervan afgestapt. Omdat ik niet wist wat ik moest doen.
Ik ben nu dus ook in een behoorlijke poedersuiker! Mijn paard is een haflinger van net 4 jaar die al begonnen is met wisselen. Hij is nu een tijdje onder het zadel ( nog niet zo lang ) en luisterde altijd heel goed. Wel af en toe wat streekjes maar niet zoals het nu is. De laatste 3 keer dat ik met hem bezig was zowel aan de longe als onder het zadel ( wel elke keer met hoofdstel en bit in ) gaat het helemaal niet. Hij loopt te trekken en is super onrustig. Gaat ook om de 5/10 minuten mesten. Zodra er druk op zijn bit komt gaatie gek doen, dan stoptie en gaat achteruit lopen of juist keihard ervandoor.
Als ik hem gewoon aan het halster heb is er niks aan de hand. Hij knoeit ook ontzettend bij het eten. En ik ben er eigenlijk al van overtuigd datie haken op zijn kiezen heeft. Heb ik bij een eerder paard ook gehad, die vertoonde hetzelfde gedrag alleen dan nog erger. Het komt vaak voor op deze leeftijd en omdatie ook zo knoeit met zijn eten enzo.
Dus ik wil eigenlijk gelijk morgen de tandarts bellen.
Ik heb zijn rug ook helemaal gecontroleerd en de plek waar de singel ligt, dat was op het eerste oog enzo helemaal in orde.
Nu is mijn vraag aan jullie denken jullie ook datie idd last van zijn tanden heeft? Het kan natuurlijk ook dwarsigheid zijn, maar ik wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Mijn voormalig instructrice heeft dat andere paard ook gigantisch op haar flikker gegeven, omdat ze dacht dat het gewoon streken waren. En dat bleken dus later ook haken te zijn! Ik wil dit gewoon met Noran niet! We hebben echt nu zo'n goeie band en dat wil ik niet gaan verpesten.
Wat zal ik nu doen? Gewoon morgen direct een afspraak voor zo snel mogelijk maken en dan tot dan niet rijden? Misschien longeren met halster? En weet iemand wat het bijvijlen van kiezen ong. kost? Alvast bedankt!
(hoef je ook niet te stressen met een praam ofzo)