Bach bloesem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Bach bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 19:45

Hallo mensen,

Ik heb een keer wat gelezen over bach bloesems was het geloof ik. En dan vooral de rescue remedie (als ik het goed geschreven en onthouden heb )

Mijn paard is vrij nerveus, en vooral buiten. Ik heb verder hier geeen ervaring mee, maar wie wel??

Ik wil graag meer weten, over de werking, hoe je het moet geven, waar je het kunt halen enz.. Misschien, dat ze hier rustiger van word

Alvast bednakt voor de informatie en groetejs mij.

Cemlys

Re: Bach bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:34

hmm ik heb bach rescue remedy thuis en heb er ook al het een en ander over gelezen, in het najaar volg ik mss ook een cursus, maar ik meen dat RR vooral is om acuut toe te passen, ik zal de bijsluiten eens zoeken en ik pb je wat er op staat.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:46

Rescue is inderdaad voor acute stress. Als je een nerveus paardje hebt, dus het karakter is nerveus, kun je beter zoeken naar de bloesem die daar specifiek voor werkt. Rescue kun je natuurlijk wel gebruiken als je iets "spannends" gaat doen.

Margriet Cremers Dudok heeft daar een heel goed boekje over geschreven, maar er zijn ook mensen die bij de Silverlinde een opleiding hebben gedaan die je zouden kunnen adviseren.

Je kunt het soms bij een drogist kopen, vaak bij natuurvoeding winkels.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:56

hoi,
ik ben ook heel erg bezig met de bachbloesems.mijn moeder is een natuuropaat (of hoe schrijf je zoiets) als je paard echte angsten heeft tijdens het buitenrijden kan je kiezen tussenrock rose, hier wordt moed en standvastigheid mee bereikt,mimulus, je kan er dapperheid en vertrouwen mee bereiken,cherry plum, kalmte en behoud van controle,en je hebt er nog een aantal andere, 10 druppels verdunnen met water in een flesje van ongeveer 30cc en geef hem hiervan 4x 10 druppels,wanneer nodig kan je hem meer geven dit schaat absoluut niet. je kan verschillende bloesems tegelijk gebruiken en in het zelfde flesje doen, je hebt ongeveer een maximum van 7 bloesems, wil je er een 7de in gebruiken kan dit absoluut geen kwaad. als je nog iets wilt weten laat je het maar weten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:02

Ik heb zelf een keer voor een wedstrijd van die druppels (rescue geloof ik) genomen. Hielp voor geen meter, toen maar het hele flesje naar binnen gegoten, zat daarna nog als een stresskip op mijn paard.
Ik geloof er dus helemaal niet in! Maar je kan het altijd uitproberen natuurlijk.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:52

Oke bedankt allemaal,
@Bayaatje: heel erg bedankt he, Kun je al deze remedies ook in de drogist kopen ?? Zal ik graag nog willen weten. heb ook gehooord, dat je dat gewoon bui De tuinen kon kopen ofzo

groetjes

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:15

hoi,
bachbloesems hebben hun tijd nodig, een aantal druppeltjes is goed voor een mens, maar voor een paard moet je de dosis ongeveer 3dubbel nemen @betteke het was toch verdunt? bachbloesems bestaan uit een basis van alcohol dus als je dat hele flesje naar binnenkiept kan het wel eens zijn dat je paard dronken de piste binnenkomt .je kan bachbloesems in bijna elke natuurzaak verkrijgen.
groetjes

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:22

weet iemand misschien een site ofzo waarop je hier meer over kunt lezen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:55

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:30

ik ken verschillende mensen die bach recue gebruiken

mijn zus reageerde er nauwlijks op...die zat op wedstrijd nog steeds te stressen en ook voor het paard hielp het niet. ook niet als ze wat meer namen

mijn instructrice neemt ze ook als ze zenuwachtig is...zij word dr helemaal relaxxxt van ook haar paarden krijgen het wel eens op wedstrijd en ze merkt het verschil wel. ze worden relaxter maar reageren nog wel goed op de hulpen enzow (ze worden nie suf)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:58

okee, bedankt voor de link!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 17:27

JA zal die link ook even bekijken, en nog een vraagje, hoe moet je het toedienen, over de biks heen ofzo ??

alvast bedankt

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:36

powiepower schreef:
mijn instructrice neemt ze ook als ze zenuwachtig is...zij word dr helemaal relaxxxt van ook haar paarden krijgen het wel eens op wedstrijd en ze merkt het verschil wel. ze worden relaxter maar reageren nog wel goed op de hulpen enzow (ze worden nie suf)

Lijkt me eerder dat de paarden relaxter reageren omdat je instructrice relaxter is..

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 18:00

Weet ook al een winkel, vlkabij ons, waar ik het kan halen. Heb nooit geweten, dat mijn moeder ook wist wat dat was, en dat ze ook een paa Bach bloesems thuis heeft

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:27

judith_slu schreef:
Weet ook al een winkel, vlkabij ons, waar ik het kan halen. Heb nooit geweten, dat mijn moeder ook wist wat dat was, en dat ze ook een paa Bach bloesems thuis heeft

Haha nou dan heb je het alvast
Ik denk zelf dat ik het misschien ook uit ga proberen(*hopen dat het werkt bij mij) voor wedstrijden wantt ik ben echt een streskip en mijn paard reageert hier ook heel erg op...

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:29

Drogisterij De Tuinen heeft ook bachremedie in huis. Even voor Judith, zit aan ut koopmansplein, op de hoek schuin tegenover Vanderveen ('t Forum)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:17

judith_slu schreef:
JA zal die link ook even bekijken, en nog een vraagje, hoe moet je het toedienen, over de biks heen ofzo ??

alvast bedankt

Druppeltjes gewoon op een stukje brood doen. Liefst niet tegelijk geven met krachtvoer, maar een half uurtje ertussen. Dan kan het zuiverder inwerken in de slijmvliezen.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 18:39

Arnoud schreef:
Drogisterij De Tuinen heeft ook bachremedie in huis. Even voor Judith, zit aan ut koopmansplein, op de hoek schuin tegenover Vanderveen ('t Forum)

weet waar eht zit ja bedankt
mijn moeder had er ook een boke over zei ze, dus ga dat even goed bekijken en dan binnenkort wat halen, en hoe lang duurt het voor het werkt zeg maar iemand een idee ?? even l.ater, of direct bijna ?

alvast bedankt

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:50

Je kunt meestal al vrij snel resultaat merken. Ik geeft het mijn paard met een handje zemelen.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:51

PS Bij de Tuinen is het wel de pure versie, deze moet je dus aan water toevoegen.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 17:58

oke bedankt

Dwerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:40

Mensen.. ik heb van een paragnoste. of weeknie. zon helderziend iemand.. die ook dieren kan helpen, gehoord dat het idd helpt. Ik wil dit gaan proberen bij mijn nogal nerveuze paardje.. maar ze heeft me gewaarschwud.. absoluut niet meerdan een paar druppels op 10 liter water. zelf heeft ze een keer meegemaakt dat een paard die teveel had binnegekregen helemaal gek werd en de stal heeft gemolt dusseh.. kweet nie.. ik hoor hier op dit forum dus teveel maakt op zich niet zo heel erg veel uit..
uh,, Groetjes!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:48

@Dwerg, vraag iemand bij je paard die verstand van Bach therapien heeft. Ik weet zo al drie remedies die zouden kunnen helpen bij nerveusiteit, maar kan ook klompleet (nieuwe spelling) onjuist zijn, afhangende waar het aan ligt.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:55

Vraag Terence hier op bokt maar eens. Zij weet er erg veel van!

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:59

Betteke schreef:
Ik heb zelf een keer voor een wedstrijd van die druppels (rescue geloof ik) genomen. Hielp voor geen meter, toen maar het hele flesje naar binnen gegoten, zat daarna nog als een stresskip op mijn paard.

Bij de Bachbloesems is het niet zo dat als je er meer van neemt, de werking beter is. Het is verstandig om je aan de voorgeschreven hoeveelheid te houden. Bij mensen geldt: 4x daags 4 druppels van de receptuur. Meer mag wel, maar betekent niet meer effect!

Voor paarden geldt hetzelfde. Ik schrijf altijd 2x daags 10 druppels voor, maar dat heeft ook te maken met het feit dat veel eigenaren niet vaker dan 2x per dag de druppels aan hun paard kunnen geven!

Daarnaast is het van belang om de Bachbloesems te geven op "schone slijmvliezen" d.w.z. een half uur vóór of ná het eten en dus NIET gelijktijdig met voer! Het kan óf direct in de mond gegeven worden óf op een stukje wit brood. In het water mag ook, maar als je het op een stukje brood geeft, weet je zeker dat je paard de druppels op dat moment binnen heeft gekregen.

Het effect van de Bachremedie is per dier verschillend. Bij het ene paard zul je al heel snel (soms al na een dag) verschil merken, terwijl bij het andere paard soms enige weken voorbij gaan voordat je verschil merkt.
Ieder dier is uniek en reageert dus ook individueel op een therapie. Dat geldt ook voor Bachbloesems.