Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sammetje schreef:Bij mij op stal is iemand die de rechterachterhoef uitkrabt als ze aan de linkerkant van haar paard staat. Dit doet ze ook met de voorhoeven. Ik vind het wat omslachtig maar misschien is het het proberen waard.
LecyTinker schreef:je kan je paard zijn voorbeen optillen en dan op deze manier aan het achter been zitten. Als je dit vaak doet dan zal ze gewent raken dat je aan het achterbeen komt en misschien op een gegeven moment niet meer slaan als je aan het achterbeen komt zonder dat je het voorbeen optilt en dan kan je rustig proberen om m even van de grond te houden en weer neer te zetten ... steeds iets hoger en steeds iets langer... Doordat je haar voorbeen optilt zal ze niet zo snel het achterbeen op tillen... het vraagt allemaal wel wat tijd, maar op het langere termijn misschien met wat meer resultaat...

Citaat:Doordat je haar voorbeen optilt zal ze niet zo snel het achterbeen op tillen

renske schreef:Wil trouwens iemand wat duidelijker uitleggen hoe met achterbenen en halstertouw gaat? Want mij lijkt dat je dan alsnog naast je paard staat en dus alsnog een trap kunt krijgen?