wanneer is een ijslander te oud??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

duckie

wanneer is een ijslander te oud??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 17:00

Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar een ijslander, maar kan helaas niet zoveel betalen (ben nog met mijn studie bezig). Het zal mijn eerste ijslander zijn, dus moet er wel eentje hebben die ik met lessen kan onderhouden en verder gewoon braaf is. Nu las ik er over 1 van 16, maar dit is zeker veel te oud?? Ijslanders zijn verder natuurlijk wel laatbloeiers, laat inrijden enz. dus misschien heb ik het wel helemaal fout.

Graag reactie's

Esmeralda

Re: wanneer is een ijslander te oud??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:06

ijslanders zijn bijzonder taai, en die 16 jaar is totaal niet oud. Mijn verzorg ijslander was 14 toen ze d,r kochten en ondertussen 18 en loopt gewoon iedere week, dr lesje en rijden volop buiten met haar. maar kijk eens op www.gangenpaarden.nl of icelandic-horses.com.
Laat je eigen goed informeren bij de fokker of stalling waar je hem/haar koopt. ijslanders zijn super stoer maar hebben ook een eigewijze kop net als fjorden/halfingers/tinkers

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:59

16 is helemaal niet oud, daar kan je nog wel een jaartje of 10 mee door hoor. Het zijn inderdaad laatbloeiers, maar houden het hierdoor ook langer vol.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:33

Hoeveel ervaring heb je met IJslanders? IJslanders zijn net als Land Rovers, niet aan beginnen als je niet 100.000km rijervaring hebt of persoonlijke dagelijkse begeleiding.
Op zich hoeft die leeftijd geen probleem te zijn, afhankelijk van de voorgeschiedenis.