Weide probleem! Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Weide probleem! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:07

Me pony''s staan swinters bij huis en zomers 700 meter vederop op de wei. maar nu heb ik dus sinds januari een pony die het super deed hij liep fijn luisterde goed alles ging perfect todat die begin mei op de wei ging alles draaide om hij werd vervelend ik kon er niet mee aan de hand lopen an sleepte die me over de wei hij wil niet normaal meer stil staan met opzadelen ( het word ook steeds erger ruinen probeert die aan te vallen als ik er langs lopen en bij de merries begint die als een gek te gillen en hangt die hem eruit om het zo even te zeggen hij heeft heel erg hengstengedrag gekregen sinsd die op de wei loopt)

en het rijden valt al helemaal nix meer mee te beginnen hij slaat constant met ze hoofd hij is totaal niet meer bij het werk loopt de bokken,steigert hij kan egt alleen nog maar klieren.
En het is geen verveeling met buitenrijden is het precies het zelfde en de terugweg nou dat is dus een ramp het enigste wat die doet is gillen en sprongen naar voren proberen te maken hij is eenenal stress.

Maar nu dus de vraag wie herkent dit verhaal een beetje en wie weet een oplossing want ik he hier geen zin meer in en thuis staan kan die helaaas niet want hij kan niet alleen blijven dan slaat de hele box kapot.

Bambino

Re: Weide probleem! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:37

Niemand

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:40

je moet gewoon met hem aan het werk gaan. Wees conseqent en geef duidelijk JOU grenzen aan. Draaid die om en loopt die weg van je geef je een ruk aan het halster touw en verhef je je stem. als die braaf is beloon je hem met je stem en eventueel met een schouder klopje.

Vraag iemand die veel ervaring heeft met paarden je hierbij te helpen. Het is de kunst om je paardje te corrigeren voordat die de fout in gaat.

Succes

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:43

Tja maar kijk dat is niet het probleem zelf heb ik ervaring genoeg met paarden ( we rijden zelf voornamelijk jonge pony's in) Maar Ik moet hem ook nog op wedstrijden uitbrengen en als die thuis staat bv. een week met een andere pony is het over dan kan ik normaal met hem werken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:46

is het nog een hengst dan omdat hij zo reageert
ik denk dat er ook wel veel merrie's hengstig zijn als het weide seizoen begint maar ik zou indd conseqent hem al corrigeren voordat hij iets wil doen het is dan ook heel belangrijk dat je op zijn reactie reageert je moet het eigenlijk al aanvoelen voordat hij iets wil doen en ook je stem gebruiken bij mij paard heeft dat veel gedaan hoe ze daarop reageren niet te geloven :|

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:54

Nee hij is geen hengst meer mij zo voelt hij zich wel.. Hij is zo vervelend ervan geworden sinds dat die op de wei staat want er staan maar 2 ruinen voor de rest zijn het allemaal merries en regelmatig komen er nieuwe paarden op de wei nou dan valt er niks meer mee te beginnen..We hebben daar ook geen stallen alleen een bak en die grenst aan de weilanden Daardoor kan ik hem ook amper bij ze werk houden hij loopt alleen maar te gillen en ze zich te showen.. en ik moet in de weekenden met hem op wedstrijd maar dat heeftzo geen zin meer het enigste waar die aan denkt is de wei.. en ik voel het ook aan wanner die het doet en verhef me stem maar omdat hij zich zo groot maakt en hij is 1.53 en ik zelf niet heel groot ben is het een reuzepaard En ik wil op de wedstrijden gewoon met een soepel paard de ring inrijden die ze aandacht bij mij heeft en niet omzich heen want dan gebeuren er gewoon ongelukken ( ik rij springwedstrijden) En sinds die op de wei is valt er nix mee te beginnen...