Schuurplekken hoofdstel...help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Schuurplekken hoofdstel...help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 09:14

Hai

Lee heeft sinds we weer begonnen zijn met rijden (heeft veulen aan de voet lopen) kleine schuurplekjes van het hoofdstel. Ik heb het al een beetje losser gedaan, maar het werkt niet. Wat kan ik hier het beste aan doen?

Ik zat zelf te denken aan een bontje aan d'r bakstukken, neusriem te doen, maar er moet toch een andere manier zijn?
Voordat ik mijn hoofdstel indoe, smeer ik het eerst in een homopatische créme voor schaaf/brandwonden (klinkt overdreven, maar moet volgens mij wel werken ). En na het rijden smeer ik het nog een keertje in.

Nagoed, hebben jullie tips?

Ineke2

Re: Schuurplekken hoofdstel...help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:58

In ieder geval niet het hoofdstel losser doen dan gewoonlijk, want dan heeft het nog meer ruimte om te 'bewegen' en dus te schuren.

Bontjes kunnen wel als tijdelijke oplossing, zolang het haar nog niet terug is gegroeit in combinatie met de créme.

Zorg ervoor dat je het hoofdstel regelmatig schoonmaakt en soepel houd. Zodat er zo min mogelijk kans is op schuren.

Blijf je dit houden dan zou ik uitkijken naar een ander hoofdstel met bijvb neopreen onderlegd o.i.d. maar omdat het je verzorgpaard is, is dat wat te kostbaar denk ik.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 10:36

Ik ga dinsdag toch maar even kijken voor de bontjes, misschien dat het er wel heel erg leuk uitziet

Anders idd kijken naar een ander hoofdstel, bedankt!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:39

Het kan ook een reactie zijn op het zweet.
Iedere keer na het rijden het hoofd goed afsponsen kan helpen.