Ervaringen mountin horse sportive rider (II)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loenz

Ervaringen mountin horse sportive rider (II)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 22:36

Hoihoi, ik ben best wel dringend op zoek naar ervaringen met mountin horse sportive rider (II).

En ik ben van plan ze via het internet te bestellen, er zit elastiek aan de achterkant en volgens mij word die nl. niet op maargemaakt.er staat NL. bij: 38, 38 wijd, 39, 39 wijd. Enz. Worden die laarsen ook op maar gemaakt?
Hoe zitten ze?
Blijven ze lang heel?

Dank jullie
Laatst bijgewerkt door Loenz op 02-07-05 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Speedster

Re: Ervaringen mountin horse sportive rider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:38

Ik heb ze gehad, en mijn ervaring is (en ook van anderen in mijn omgeving) dat de ritsen heel snel kapot gaan. Ik heb die van mij in nog geen jaar tijd drie keer moeten laten repareren. Ik heb nu leren laarzen van Harry's Horse en die vind ik persoonlijk fijner (en ze zijn ook nog wat goedkoper).

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:41

ze worden niet op maat gemaakt, maar er zit wel elastiek in de laarzen en het zijn redelijk gangbare maten, en je kan ze natuurlijk wel op maat laten maken bij een schoenmaker.... wordt alleen wel een kostenplaatje vermoed ik, verder ben ik errug tevreden over mijn mountain horsjes vooral in de winter zijn ze erg fijn!!!!! en die ritsen.... ja is zeker waar, dat is een probleem, mijn schoenmaker heeft er een bredere rits ingezet en nu heb ik al een hele tijd nergens last meer van !!!! _/-o_

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:54

Je hebt ze dus in 2 maten standaard of wijd. Ik heb zowel de Rimforst als de sportive high riders. Ik ben er erg tevreden over en heb ook geen problemen met de ritsen

De rimfrost heb ik al 2,5 jaar en de sportives alweer een half jaar en beide ritsen zijn nog perfect, maarja heb ook vrij smalle enkels en voeten , dus misschien scheelt dat --> moest er dus wel zooltjes inleggen, anders waren ze te breed bij mijn voet en enkels.

De rimfrost zijn trouwens eigenlijk een beetje te kort, de sportives (met dressuurboogje) sluiten mooier aan.

Verder vanuit MH trouwens een erg goede service --> ken iemand en die heeft dus 2x nieuwe gehad (en geen romslomp), omdat die dus wel last had van de rits, maar die had nog t oude model die niet zo ver open kan dan de nieuwe

De lengte en breedtematen staan in t boek van MH vermeld, dus je kunt je been opmeten om te kijken welke je zou passen. Hebben ze bij mij bij ruiterzaak ook gedaan, omdat ze toen de nieuwe sportives (die ik wilde) nog niet binnen hadden.

effe offtopic:
Zag nu trouwens ook leuke Perti's met zo'n stoerdere voet en rits --> vond die toch ook wel erg leuk (misschien mijn volgende laarzen)

die van HH ken ik (nog) niet.

hoogendroog

Re: Ervaringen mountin horse sportive rider (II)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:59

Hoi,

Ik heb een paar MH Sportove High Riders te koop, 3 x gedragen, dus nog als nieuw! Maar 38, normale kuit. Nieuwprijs was 195, nu 135.

Mocht je interesse hebben, dan hoor ik dat graag van je!

Groet, Marijke

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:01

ik heb zelf die van HH ook nog nooit gezien @speedster: heb je misschien een plaatje?

@capraibex70: ik heb veel grotere voeten

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:05

@Loenz: Nee heb geen plaatje helaas, ik kan ze zelf op internet ook nergens vinden. Ze zijn pas nieuw binnengekomen bij de ruitersportzaak hier in de buurt, daar zeiden ze dat ze net uit waren.
(en mijn digi is kapot anders had ik zelf wel even een foto gemaakt...)

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:12

Oke toch bedankt, ik dacht al: nog nooit van gehoord! hoeveel kostte ze?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:13

€149,95

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:14

Das nie duur

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:22

Nee dat klopt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:21

Ik heb de Sportive riders nu sinds de herfstvakantie en ik vind ze heerlijk. Reed er zo mee weg toen ik ze binnen kreeg en ik heb (nog) geen problemen met de ritsen. Een stalgenoot van me heeft ze al ruim anderhalf jaar en die heeft ook nergens last van. Blijven mooi. Ik kan ze je echt aanraden.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:53

Ik heb de Highrider en de Sportive Highrider.
Alleen maar goede ervaringen mee.
Nu moet ikwel zeggen dat ik ze trouw in de laarzenspanners heb staan na het rijden.
En ik vet ze zeer regelmatig in.
Het eerste paar heb ik nu 2 jaar en nooit problemen met de rits gehad.
(maar dat komt denk ik door de spanners)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:44

Ik heb ze ook, zijn erg fijn. En ben er ook erg tevreden over. Geen problemen mee gehad tot nog toe...
Heb ze door de ruitersportzaak in de buurt laten bestellen, die hebben de maten enzo opgemeten, waardoor ze wisten welke maat ze precies moesten bestellen.
Ik kan ze zeker aanraden!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:02

Ik heb tot 3 keer toe de Mountain horse high rider gehad en deze zijn steeds kapot gegaan (rits). Wél heb ik keurig steeds een nieuw (gratis) paar gehad.
De laatste keer was ik het zat en heb ik de Mountain horse sportive rider uitgekozen. Tot nu toe nog nergens problemen mee gehad en ze zitten helemaal geweldig (en zijn nog mooier ook!!)

Ik dacht dat de boog ca. 45cm was, maar dat zoe ik nog even na moeten meten als je het echt wilt weten.
Ik ben in elk geval 1.71m en zo zitten ze:

Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:40

Hé Daniele 1 --> bij mij zonder spanners en niet altijd even goed bijgehouden met poetsen ook (nog) geen problemen dus

Ilse --> Hoogte laars is ook afhankelijk van schoenmaat maar dat staat dus precies in dat tabellenboekje van MH.
De sportives (met boog dus) zijn wel een stuk langer dan bv de Rimfrost, dat zit bij mij (1.75m) dan ook mooier denk ongeveer net als bij jou